INE4107 Work SafetyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INE4107 İş Güvenliği Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders iş yeri güvenliği, sağlık ve teftişe odaklanmaktadır. Bu ders boyunca öğrenciler iş yeri güvenliğinin ne demek olduğunu, bunun neden önemli olduğunu ve bunun bir işi nasıl etkilediğini öğrenirler. İş yeri güvenliğinin ortak alanları, ofis güvenliği, iş yeri tehlikeleri ve diğer alanlarıyla tartışılır.Ayrıca, öğrencilere herkesin yararına olacak daha güvenli bir çalışma ortamı yaratmak için önlemler öğrenirler. Diğer konular ruh sağlığı sorunları, iş yerinde şiddet, sağlık ve sağlıklı yaşam girişimlerini kapsar. Öğrenciler ayrıca bir rutin muayene yapmanın girdi ve çıktılarını,raporları dosyalama ve iş güvenliği komitesi oluşturmanın önemini öğrenirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. İş yeri güvenliğinin, sağlığının ve denetimlerinin tanımlanması
II. Ofis güvenliğinin tanımlanması
III. İş yeri tehlikeleri ve güvenliğinin öğrenilmesi
IV. Uygun iş yeri sağlığının tanımlanması
V. Önleyici ölçümlerin tanımlanması
VI. Dış mekan iş yeri güvenliğinin Özetlenmesi
VII. Şirket araçlarının güvenliğinin tanımlanması
VIII. İş yerindeki ruh sağlığının özetlenmesi
IX. Kurumsal sağlık ve sağlıklı yaşam girişimleri tanımlanması
X. Rutin denetim uygulamalarının açıklanması
XI. Kaza raporlama ve soruşturmanın özetlenmesi.
XII. Bir işyeri güvenliği komitesinin oluşturmasının tanımlanması
komitesi.

Dersin İçeriği

1.Hafta: İş yeri güvenliği, sağlığı ve denetimlerine giriş
2.Hafta: Ofis güvenliği
3.Hafta: İş yeri Tehlikeleri
4.Hafta: Diğer iş yeri güvenliği konuları
5.Hafta: İş yeri sağlığı
6.Hafta: Önleyici ölçümler
7.Hafta: Ara dönem sınavı
8.Hafta: Dış alan iş yeri güvenliği
9.Hafta: Şirket araç güvenliği
10.Hafta: İş yerinde ruh sağlığı
11.Hafta: Kurumsal sağlık ve sağlık girişimleri
12.Hafta: Rutin denetleme uygulamaları
13:Hafta: Kaza raporlama ve soruşturmaları
14.Hafta: İş yeri güvenliği komitesi kurma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İş yeri güvenliği, sağlığı ve denetimlerine giriş
2) Ofis güvenliği
3) İş yeri Tehlikeleri
4) Diğer iş yeri güvenliği konuları
5) İş yeri sağlığı
6) Önleyici ölçümler
7) Dış alan iş yeri güvenliği
8) Dış alan iş yeri güvenliği II
9) İş yerinde ruh sağlığı
9) Şirket araç güvenliği
11) Kurumsal sağlık ve sağlık girişimleri
12) Rutin denetleme uygulamaları
13) Kaza raporlama ve soruşturmaları
14) İş yeri güvenliği komitesi kurma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Textbook:
Workplace Safety: A Guide for Small and
Midsized Companies [Hardcover]; by Don
Hopwood, Steve Thompson 1/E, Wiley, 2006.
ISBN-10: 0782136044 | ISBN-13: 978-
0782136043
Diğer Kaynaklar: None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 43
Ara Sınavlar 14 34
Final 2 19
Toplam İş Yükü 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek