ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE4106 | İş Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ADNAN ÇORUM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | YOK. |
Dersin Amacı: | Bu ders, organizasyonun yapısal tasarımını ve iş süreçlerini inceler. Teknoloji yönetiminde ve mühendislik fonksiyonlarında iş süreçleri yeniden yapılandırılmasının(BPR) rolünü tartışır. Öğrenciler BPR başarı&hata faktörlerini kullanarak gerçek uygulamalarla ders konularını bağdaştıracaktır. Bu ders, BPR metotları ve metotlara yardımcı modelleme tekniklerini öğretebilmek için tasarlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. BPR ve şüreçlerinin öneminin kavranması II. Bakış açısı geliştirerek BPR araçlarının/tekniklerinin organizasyona fayda için nasıl kullanıldığı III. Kurumsal değişimde planmada ve uygulamada sorunların değerlendirilmesi IV. Kurumsal değişimde bilgi teknolojilerinin kullanımını kapsayan davranışsal ve politik konuların belirlenmesi V. Yenilikte ve gelişimde kullanılabilecek iş süreçlerinin belirlenmesi VI. Güncel iş süreçlerinin modellenmesi ve sorunların teşhis edilmesi VII. Bilgiteknolojilerinin ve organizasyonun yeniden tasarlanmasını gerektiren yeni iş süreçlerinin modellenmesi ve geliştirilmesi VIII. İş süreçleri için ölçütlerin ve karşılaştırma noktalarının geliştirilmesi |
İş süreçlerinin yeniden yapılandırılması Bilişim teknolojilerinde ve sistemlerde iş süreçlerinin yeniden yapılandırılması İş süreçlerinin yeniden yapılandırılmasıda uygulama metotları, başarı faktörleri ve engeller Şüreç iyileştirme yönetiminde kültürel faktörler İş modellemeye genel bakış İş analizi İş analizi ve sanal organizasyonların tasarlanması Yalın üretim ve girişimleri Kurumsal kaynak planlaması ve Fonksiyonel Bilgi Sanal organizasyonlar, sanal takımları ve karışık takımlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İş Süreclerinin yeniden planlamasına giriş | |
2) | İş Süreçlerinin Yeniden Planlaması | |
3) | Bilgi teknolojilerinde ve bilgi sistemlerinde iş süreçlerinin yeniden planlaması | |
4) | İş süreçlerinin yeniden planlamasında uygulama metotları | |
5) | İSYP'de Başarı faktörleri ve engeller | |
6) | İş geliştirme yönetiminde kültürel faktörler | |
7) | Süreç modellemeye genel bakış | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Süreç Analizi | |
10) | Süreç analizi ve sanal organizasyonların tasarlanması | |
11) | Yalın üretim ve girişimleri | |
12) | Kurumsal kaynak planlaması ve Fonksiyonel Bilgi | |
13) | Sanal organizasyonlar, sanal takımları ve hibrid takımlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Jeston and Nelis,(2014). Business Process Management, Routledge. Hammer, M., J. Champy (1993). Reengineering The Corporation, Harper Business, NY. Hammer, M. (1996). Beyond Reengineering, Harper Business, NY. |
Diğer Kaynaklar: | Draheim, D. (2010). Business Process Technology: A Unified View on Business Processes, Workflows and Enterprise Applications, Springer--‐Verlag Berlin Heidelberg. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 62 |
Sunum / Seminer | 1 | 8 |
Proje | 7 | 27 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 3 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Endüstri Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi. | 3 |
5) | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 2 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 2 |
12) | Etkin ve verimli yönetme becerisi. |