INE4106 Business Process ReengineeringBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INE4106 İş Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ADNAN ÇORUM
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOK.
Dersin Amacı: Bu ders, organizasyonun yapısal tasarımını ve iş süreçlerini inceler. Teknoloji yönetiminde ve mühendislik fonksiyonlarında iş süreçleri yeniden yapılandırılmasının(BPR) rolünü tartışır. Öğrenciler BPR başarı&hata faktörlerini kullanarak gerçek uygulamalarla ders konularını bağdaştıracaktır. Bu ders, BPR metotları ve metotlara yardımcı modelleme tekniklerini öğretebilmek için tasarlanmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. BPR ve şüreçlerinin öneminin kavranması
II. Bakış açısı geliştirerek BPR araçlarının/tekniklerinin organizasyona fayda için nasıl kullanıldığı
III. Kurumsal değişimde planmada ve uygulamada sorunların değerlendirilmesi
IV. Kurumsal değişimde bilgi teknolojilerinin kullanımını kapsayan davranışsal ve politik konuların belirlenmesi
V. Yenilikte ve gelişimde kullanılabilecek iş süreçlerinin belirlenmesi
VI. Güncel iş süreçlerinin modellenmesi ve sorunların teşhis edilmesi
VII. Bilgiteknolojilerinin ve organizasyonun yeniden tasarlanmasını gerektiren yeni iş süreçlerinin modellenmesi ve geliştirilmesi
VIII. İş süreçleri için ölçütlerin ve karşılaştırma noktalarının geliştirilmesi

Dersin İçeriği

İş süreçlerinin yeniden yapılandırılması
Bilişim teknolojilerinde ve sistemlerde iş süreçlerinin yeniden yapılandırılması
İş süreçlerinin yeniden yapılandırılmasıda uygulama metotları, başarı faktörleri ve engeller
Şüreç iyileştirme yönetiminde kültürel faktörler
İş modellemeye genel bakış
İş analizi
İş analizi ve sanal organizasyonların tasarlanması
Yalın üretim ve girişimleri
Kurumsal kaynak planlaması ve Fonksiyonel Bilgi
Sanal organizasyonlar, sanal takımları ve karışık takımlar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İş Süreclerinin yeniden planlamasına giriş
2) İş Süreçlerinin Yeniden Planlaması
3) Bilgi teknolojilerinde ve bilgi sistemlerinde iş süreçlerinin yeniden planlaması
4) İş süreçlerinin yeniden planlamasında uygulama metotları
5) İSYP'de Başarı faktörleri ve engeller
6) İş geliştirme yönetiminde kültürel faktörler
7) Süreç modellemeye genel bakış
8) Ara Sınav
9) Süreç Analizi
10) Süreç analizi ve sanal organizasyonların tasarlanması
11) Yalın üretim ve girişimleri
12) Kurumsal kaynak planlaması ve Fonksiyonel Bilgi
13) Sanal organizasyonlar, sanal takımları ve hibrid takımlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Jeston and Nelis,(2014). Business Process Management, Routledge.
Hammer, M., J. Champy (1993). Reengineering The
Corporation, Harper Business, NY.
Hammer, M. (1996). Beyond Reengineering, Harper
Business, NY.
Diğer Kaynaklar: Draheim, D. (2010). Business Process Technology: A
Unified View on Business Processes, Workflows and
Enterprise Applications, Springer--‐Verlag Berlin
Heidelberg.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 62
Sunum / Seminer 1 8
Proje 7 27
Final 1 3
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 3
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Endüstri Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi. 3
5) Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 2
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 2
12) Etkin ve verimli yönetme becerisi.