INE4102 Strategic ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar LOJİSTİK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
LOJİSTİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INE4102 Stratejik Yönetim Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. AHMET BEŞKESE
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. AHMET BEŞKESE
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bir Capstone dersi olarak, bu dersin amaçları:
Amaç I: Öğrencilere küçük işletmelere ve daha karışık kuruluşlara yönelik bütünsel bir bakış kazandırır.
Amaç II: Firmaların stratejilerini belirleme, uygulama ve değerlendirme yapılarını tanımlar
Amaç III: Karmaşık işletme problemlerini analiz etmek ve onlarla baş edebilmek için stratejik karar verme yetenekleri geliştirir.
Amaç IV: Daha önce, Ekonomi, Finans, Bilgi Teknolojileri, Üretim, Yönetim gibi derslerde öğrenilen teknikleri ve kavramları entegre etmek için bir anlayış geliştirir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Stratejik yönetimle ilişkili genel kavramları tanımlar.
II. İşletmenin paydaşlarını tanımlar.
III. İşletmenin misyon ve vizyon ifadelerini değerlendirir.
IV. İşletme üzerinde etkisi olan temel çevresel faktörleri tanımlar.
V. İşletmeye çevreden gelecek tehditleri ve fırsatları analiz eder.
VI. İşletmenin değer zincirini tanımlar.
VII. İşletmenin güçlü ve zayıf yönlerini açıklar.
VIII. Rekabetçi (iş düzeyi) stratejileri tanımlar.
IX. Kurumsal stratejileri tanımlar.
X. Bir kuruma ait portföyü BCG, McKinsey ya da Sektör Gelişim Matrislerini kullanarak analiz eder.
XI. Daha önce, yönetim, üretim, bilişim sistemleri, ekonomi, muhasebe, pazarlama gibi derslerde öğrenilen kavramlar ve teknikler arasında ilişki kurar.
XII. Bir Stratejik Yönetim Vakasını analiz eder.

Dersin İçeriği

Strateji geliştirme süreçleri, iç ve dış faktörlerin değerlendirilmesi, SWOT analizi, strateji çeşitleri, rekabetçi konumlandırma, iş geliştirme, değer yönetimi, eylem planlama, iş planlama.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Stratejik yönetimde temel konseptler
3) Şirket Misyonu, Hedefleri ve Ortakları
4) Şirketin dış Çevresinin Analizi
5) Şirketin İç Çevresinin Analizi
6) İşletme Düzeyi Stratejileri
7) Kurum Düzeyi Stratejileri
8) Gözden geçirme, Yarıyıl Sınavı
9) Kurum Portföyünü Değiştirme ve Analiz etme
10) Uluslararası Strateji
11) Stratejik Kontrol ve Kurum Geliştirme
12) Organizasyonel Yapıların Tasarımı
13) Vaka Çalışması Sunumları
14) Vaka Çalışma sunumları ve genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Johnson, G., Whittington, R. and Scholes, K.(2012). Fundamentals of Strategy, 2nd Edtn., Prentice Hall.
Diğer Kaynaklar: David, F.R. (2011). Strategic Management: Concepts, 13th Edtn., Pearson.
Dess, G. G., Lumpkin, G. T., and Taylor, M. L. (2005). Strategic Management: Creating Competitive Advantage, 2nd Edtn., McGraw-Hill.
Wheelen, T. L., Hunger, J. D. (2006). Strategic Management and Business Policy, 10th edtn., Pearson Prentice Hall, New Jersey, USA.


Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 40
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 60
Sunum / Seminer 1 2
Proje 4 16
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Modern Lojistik faaliyetleri bilmek ve bu konularda temel mevzuatı öğrenmek.
2) Modern Lojistiğin günümüzde izlediği gelişmeleri ve politikaları bilmek ve bu gelişmleri takip edeceği kurum ve kuruluşları öğrenmek.
3) Lojistik alanındaki işletmelerin temel özelliklerini ve ekonomik hayatı bilerek iç ve dış çevresini takip ve analiz edebilme becerisini göstermek.
4) Lojistik ile ilgili alanlarda kullanılan belgeleri tanıma, düzenleyebilme ve muhasebeleştirme becerisi ile birlikte, sahip olduğu bilgi ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde anlatabilmek.
5) Yeni pazarlama ve satış teknikleri bilgileriyle uluslararası pazarlara açılma kurallarını bilme ve uygulama becerisine sahip olmak.
6) Lojistik alanı ile ilgili konularda iş guvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak.
7) Mesleği ile ilgili mevzuatları takip etme ve uygulama yeteneği ile birlikte temel hukuk bilgileri, sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak.
8) Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer almak, çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip etmek ve kendini sürekli geliştirebilmek. 2
9) Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayıp değerlendirebilmek.
10) Dış ticaret ve Gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak.
11) Dış Ticaretin Lojistik yönetimiyle iliskilendirilmesi bilgisine sahip olmak.
12) En az bir yabancı dilde temel bilgi almak ve bunu mesleğinde kullanabilmek.
13) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar.