INE4102 Strategic ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SOSYOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SOSYOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INE4102 Stratejik Yönetim Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. AHMET BEŞKESE
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. AHMET BEŞKESE
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bir Capstone dersi olarak, bu dersin amaçları:
Amaç I: Öğrencilere küçük işletmelere ve daha karışık kuruluşlara yönelik bütünsel bir bakış kazandırır.
Amaç II: Firmaların stratejilerini belirleme, uygulama ve değerlendirme yapılarını tanımlar
Amaç III: Karmaşık işletme problemlerini analiz etmek ve onlarla baş edebilmek için stratejik karar verme yetenekleri geliştirir.
Amaç IV: Daha önce, Ekonomi, Finans, Bilgi Teknolojileri, Üretim, Yönetim gibi derslerde öğrenilen teknikleri ve kavramları entegre etmek için bir anlayış geliştirir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Stratejik yönetimle ilişkili genel kavramları tanımlar.
II. İşletmenin paydaşlarını tanımlar.
III. İşletmenin misyon ve vizyon ifadelerini değerlendirir.
IV. İşletme üzerinde etkisi olan temel çevresel faktörleri tanımlar.
V. İşletmeye çevreden gelecek tehditleri ve fırsatları analiz eder.
VI. İşletmenin değer zincirini tanımlar.
VII. İşletmenin güçlü ve zayıf yönlerini açıklar.
VIII. Rekabetçi (iş düzeyi) stratejileri tanımlar.
IX. Kurumsal stratejileri tanımlar.
X. Bir kuruma ait portföyü BCG, McKinsey ya da Sektör Gelişim Matrislerini kullanarak analiz eder.
XI. Daha önce, yönetim, üretim, bilişim sistemleri, ekonomi, muhasebe, pazarlama gibi derslerde öğrenilen kavramlar ve teknikler arasında ilişki kurar.
XII. Bir Stratejik Yönetim Vakasını analiz eder.

Dersin İçeriği

Strateji geliştirme süreçleri, iç ve dış faktörlerin değerlendirilmesi, SWOT analizi, strateji çeşitleri, rekabetçi konumlandırma, iş geliştirme, değer yönetimi, eylem planlama, iş planlama.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Stratejik yönetimde temel konseptler
3) Şirket Misyonu, Hedefleri ve Ortakları
4) Şirketin dış Çevresinin Analizi
5) Şirketin İç Çevresinin Analizi
6) İşletme Düzeyi Stratejileri
7) Kurum Düzeyi Stratejileri
8) Gözden geçirme, Yarıyıl Sınavı
9) Kurum Portföyünü Değiştirme ve Analiz etme
10) Uluslararası Strateji
11) Stratejik Kontrol ve Kurum Geliştirme
12) Organizasyonel Yapıların Tasarımı
13) Vaka Çalışması Sunumları
14) Vaka Çalışma sunumları ve genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Johnson, G., Whittington, R. and Scholes, K.(2012). Fundamentals of Strategy, 2nd Edtn., Prentice Hall.
Diğer Kaynaklar: David, F.R. (2011). Strategic Management: Concepts, 13th Edtn., Pearson.
Dess, G. G., Lumpkin, G. T., and Taylor, M. L. (2005). Strategic Management: Creating Competitive Advantage, 2nd Edtn., McGraw-Hill.
Wheelen, T. L., Hunger, J. D. (2006). Strategic Management and Business Policy, 10th edtn., Pearson Prentice Hall, New Jersey, USA.


Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 40
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 60
Sunum / Seminer 1 2
Proje 4 16
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak.
2) Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek
3) Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak
4) Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek
5) Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme
6) Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek
7) Kent ve kır sosyolojisi ve demografi, siyaset sosyolojisi, toplumsal cinsiyet sosyolojisi, beden sosyolojisi, görsel sosyoloji, iş sosyolojisi, din sosyolojisi, bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak
8) Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak
9) Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek
10) Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak.
11) Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak
12) Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek