INE4009 Engineering ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PSİKOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INE4009 Mühendislik Yönetimi Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ÖZLEM KANGA
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. MUSTAFA ÖZBAYRAK
Prof. Dr. FAİK TUNÇ BOZBURA
Öğ.Gör. ÖZLEM KANGA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, başarılı yönetici ve şirketlerin karakteristiklerini analiz edeerek, günümüzün değişen organizasyonlarında, bireylerin sahip olması gereken yeteneklere, sorumluluklara ve rollere yönelik bir anlayış geliştirilerek tasarlanmıştır. Bu süreç aynı zamanda, günümüz yöneticilerinin ve şirketlerin karşılaştığı çevresel koşullar ve baskılara yönelik bir farkındalık geliştirir. Öğrenciler özellikle, işletme yönetiminin dilini ve gerçek yaşamda kullanılan teori ve anahtar konseptlerin uygulamasını öğreneceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Etik olanı ve etik olmayanı açıklar.
- Yönetsel karar vermenin, liderliğin ve stratejinin doğasını açıklar.
- Yöneticilerin organizasyonel yapıları seçimlerini etkileyen faktörleri açıklar.
- Takım çalışmasında motivasyonun önemini açıklar.

Dersin İçeriği

Ders, Yönetim ve yönetme kavramlarını tartışıp yönetim anlayışının tarihsel değişimini endüstriyel etkileri açısından incelemektedir. Etik Değerler ve Sosyal Sorumluluk kavramaları vurgulanıp, bir Karar Verici Olarak Yöneticinin üstlendiği görevler incelenmektedir. Organizasyon kültürü, Motivasyon ve Liderlik diğer kapsam başlıklarıdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yöneticiler ve yönetim
2) Yönetim tarihinin Değerlendirilmesi
3) Yönetim tarihinin Değerlendirilmesi
4) Etik Değerler ve Sosyal Sorumluluk
5) Küresel Çevre
6) Bir Karar Verici Olarak Yönetici
7) Bir planlayıcı ve strateji uzmanı olarak Yönetici
8) Yönetim tarihinin gözden geçirilmesi, Yarıyıl Sınavı
9) Fonksiyonel Stratejiler: Değer Zinciri Yönetimi
10) Fonksiyonel Stratejiler: Değer Zinciri Yönetimi
11) Organizasyonel Yapının ve Kültür'ün Yönetimi
12) Kontrol ve Değişim Yönetimi
13) Motivasyon
14) Liderlik

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Textbook: Chang, C. M. (2016). Engineering Management: Meeting the Global Challenges. Second edition.
Diğer Kaynaklar: Current issues of Financial Times, Fortune, Business Week, The Economist,
Harvard Business Review, Business Strategy Review and those of local business magazines Power, Capital and Platin, as well as the business section of daily
local newspapers.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 5 % 20
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 40
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 84
Küçük Sınavlar 10 15
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 143

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak.
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak.
3) Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek).
4) Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak.
5) Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek.
6) Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak.
7) Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek.
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak.
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.
10) Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak.
11) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek.
12) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek.