FOTOĞRAF | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE3705 | Elektromanyetik Teorisi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖMER POLAT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÖMER POLAT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin klasik elektrik ve magnetik olayları anlamaları ve bu olayların temelindeki fiziksel kanunları kavrayarak belirli elektrodinamik problemlerini çözebilmelerini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Ogrenci 1 Bir vektörün gradientini, diverjansını ve rotasyonelini hesaplayabilir. 2 Madde içinde ve boş uzayda nokta yükün ve sürekli yük dağılımlarının elektrik alanını hesaplayabilir. Elektrik alanın diverjansını ve rotasyonelini tanımlayabilir. 3 Madde içinde ve boş uzayda nokta yükün ve sürekli yük dağılımlarının elektriksel potansiyelini hesaplayabilir. 4 Madde içinde ve dışında kararli akımların magnetik alanını hesaplayabilir. Magnetik alanın diverjansını ve rotasyonelini tanımlayabilir. |
Bu derste, elektrostatik, manyetostatik konuları işlenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Vektör analiz tekrarı | |
2) | Vektör analiz tekrarı | |
3) | Coulomb Yasası | |
4) | Gauss Yasası | |
5) | Dielektrikler | |
6) | Elektrik Potansiyel ve Uygulamaları | |
7) | Boşluktaki Manyetik Alan | |
8) | Materyal içinde Manyetik Alan | |
9) | Manyetik kuvvetler ve dönme kuvveti | |
10) | İndüksiyon ve Faraday Yasası | |
11) | İndüktans | |
12) | Maxwell Denklemleri | |
13) | Elektromanyetik Dalgalar | |
14) | Yüzeylerde Yansıma ve Geçirgenlik |
Ders Notları / Kitaplar: | Fundamentals of Engineering Electromagnetics, by D. K. Cheng, Prentice Hall, 1992. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Branislav M. Notaros, “Electromagnetics,” Prentice Hall, 2011. 2.David J. Griffiths, “Introduction to Electrodynamics,” Prentice Hall, 1999. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 5 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | 96 |
Küçük Sınavlar | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 147 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |