Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş, vektör cebri, koordinat sistemleri ve dönüşüm |
01 Vector Analysis Coordinate Systems.pdf |
2) |
Vektör Kalkulus |
02 Vector Calculus.pdf |
3) |
Elektrostatik Alanlar – Coulomb yasası, alan şiddeti,
sürekli yüklerin elektrik alanı |
03 Coulombs Law.pdf |
4) |
Elektrostatik Alanlar – Elektrik akı yoğunluğu,
Gauss yasası ve uygulamaları |
04 Gauss Law.pdf |
5) |
Elektrostatik Alanlar – Elektrik potansiyel, E ile V ilişkisi, elektrik dipol ve akı çizgileri |
05 Potential.pdf |
6) |
Madde Uzayında Elektrik Alanlar, Elektrostatik Sınır Koşul Problemleri |
Electrostatics in Material Media.pdf |
7) |
Boşluktaki Manyetik Alan |
|
8) |
Magnetostatik Alanlar – Biot-Savart yasas |
Biot-Savart's Law.pdf |
9) |
Magnetostatik Alanlar – Ampère devre yasası ve uygulamaları, manyetik akı yoğunluğu |
Ampere's Law.pdf |
10) |
Manyetik Kuvvetler, Malzemeler, Cihazlar – Manyetik alan ile ilgili kuvvetler, manyetik tork ve moment, manyetik dipol |
Magnetic Force and Material Media.pdf |
11) |
Manyetik Kuvvetler, Malzemeler, Cihazlar – Malzemelerde manyetizasyon, malzemelerin sınıflandırılması, manyetik sınır koşulları, endüktörler, manyetik devreler, manyetik malzemelere uygulanan kuvvetler |
Magnetic BC Energy Circuits.pdf |
12) |
Maxwell Denk. – Faraday yasası, transformatör ve hareketsel elektromotor kuvveti |
Faraday and Maxwell.pdf |
13) |
Maxwell Denk. – Deplasman akımı, Maxwell denklemlerinin son hali |
|
14) |
Elektromanyetik Dalgalara Giriş |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|