COP4436 Samsung – Advanced Application Development For Android DevicesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4436 Samsung - Android Cihazlarda İleri Uygulama Geliştirme Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. TAŞKIN KOÇAK
Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu kurs web servisleri multithreading, gelişmiş veritabanı uygulamaları, çoklu ortam işlemleri, broadcast mekanizması ve harita servisleri konularını kapsar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Web Servislerine giriş, Harita Services, MultiMedia Operations
II. Tablı pencereler, Multithreading’e giriş
III. AsyncTask sınıfı, Broadcast Mekanizması
IV. Geliştirici servis uygulamaları
V. Gelişmiş veritabanı kullanımı, Facebook ile entedrasyon
VI. İçerik sağlayıcıları kullanmak
VII. İşletim sistemi yeteneklerine erişmek

Dersin İçeriği

I. Web Servislerine giriş
II. Gelişmiş web servisleri
III. Tablı pencereleri kullanmak
IV. Multithreading’e giriş
V. Gelişmiş Multithreading
VI. AsyncTask Sınıfı
VII. MultiMedia işlemleri
VIII. Broadcast mekanizması
IX. Harita servislerini kullanmak
X. Geliştirici servis uygulamaları
XI. Gelişmiş veritabanı kullanımı
XII. Facebook ile enterasyon
XIII. İçerik sağlayıcıların kullanımı
XIV. İşletim sistemi yeteneklerine erişmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1st Week: Web Servislerine giriş
2) Gelişmiş web servisleri
3) Tablı pencereleri kullanmak
4) Multithreading’e giriş
5) Gelişmiş Multithreading
6) AsyncTask Sınıfı
7) MultiMedia işlemleri
8) Yayın mekanizması
9) Harita servislerini kullanmak
10) Geliştirici servis uygulamaları
11) Gelişmiş veritabanı kullanımı
12) Facebook ile enterasyon
13) İçerik sağlayıcıların kullanımı
14) İşletim sistemi yeteneklerine erişmek

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Nizar Ogutmen, Profesyonel örnekler ile Android Uygulamaları, 978-605-4205-50-9, 2011
Diğer Kaynaklar: yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Proje 1 20 20
Ödevler 14 2 28
Küçük Sınavlar 5 1 5
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 141

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek.
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.