ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4436 | Samsung - Android Cihazlarda İleri Uygulama Geliştirme | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. TAŞKIN KOÇAK Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu kurs web servisleri multithreading, gelişmiş veritabanı uygulamaları, çoklu ortam işlemleri, broadcast mekanizması ve harita servisleri konularını kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Web Servislerine giriş, Harita Services, MultiMedia Operations II. Tablı pencereler, Multithreading’e giriş III. AsyncTask sınıfı, Broadcast Mekanizması IV. Geliştirici servis uygulamaları V. Gelişmiş veritabanı kullanımı, Facebook ile entedrasyon VI. İçerik sağlayıcıları kullanmak VII. İşletim sistemi yeteneklerine erişmek |
I. Web Servislerine giriş II. Gelişmiş web servisleri III. Tablı pencereleri kullanmak IV. Multithreading’e giriş V. Gelişmiş Multithreading VI. AsyncTask Sınıfı VII. MultiMedia işlemleri VIII. Broadcast mekanizması IX. Harita servislerini kullanmak X. Geliştirici servis uygulamaları XI. Gelişmiş veritabanı kullanımı XII. Facebook ile enterasyon XIII. İçerik sağlayıcıların kullanımı XIV. İşletim sistemi yeteneklerine erişmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1st Week: Web Servislerine giriş | |
2) | Gelişmiş web servisleri | |
3) | Tablı pencereleri kullanmak | |
4) | Multithreading’e giriş | |
5) | Gelişmiş Multithreading | |
6) | AsyncTask Sınıfı | |
7) | MultiMedia işlemleri | |
8) | Yayın mekanizması | |
9) | Harita servislerini kullanmak | |
10) | Geliştirici servis uygulamaları | |
11) | Gelişmiş veritabanı kullanımı | |
12) | Facebook ile enterasyon | |
13) | İçerik sağlayıcıların kullanımı | |
14) | İşletim sistemi yeteneklerine erişmek |
Ders Notları / Kitaplar: | Nizar Ogutmen, Profesyonel örnekler ile Android Uygulamaları, 978-605-4205-50-9, 2011 |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 14 | 2 | 28 |
Küçük Sınavlar | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 141 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir | |
2) | Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
3) | Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. | |
4) | İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | |
5) | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. | |
6) | Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. | |
7) | Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. | |
8) | Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
9) | Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir |