COP4435 Samsung – Developing Applications for Android DevicesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4435 Samsung - Android Cihazlarda Uygulama Geliştirme Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. TAŞKIN KOÇAK
Dr. Öğr. Üyesi SELÇUK BAKTIR
Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN
Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN
Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Kursu tamamlayan öğrencilerin Android platform için mobil uygulamalar geliştirebilmelerini sağlamak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Android için uygulama geliştirme teknikleri ve temel konsepti anlamak
II. SDK’yı ve diğer android geliştirme araçlarını kullanabilmek
III. Android OS Kullanan aygıtlarının temel özelliklerini ve yeteneklerini öğrenmek
IV. Java programlama dilinin Android platformu için uygulama geliştirme ile ilişkisini anlamak
V. Farklı tiplerdeki Android uygulamaları ve servisleri için ihtiyaç duyulan ek kaynaklar ve güvenlik bilgileri nasıl elde edilir. (Haritalar, SMS, Elektronik Posta, vs.)
VI. SQLite veritabanı özellikleri ile nasıl çalıştığını anlamak.
VII. Android uygulamaları Android Market’te nasıl yayınlanır.

Dersin İçeriği

Android uygulama temelleri, Kullanıcı Arabirimi oluşturmak, Kullanıcı arabirimi ile etkileşim, Aktivite yaşam döngüsünün yönetimi, SQLite veritabanının kullanımı, Sistem yanıtlarının bakımı, Internet üzerinden veri alışverişi, Kullanıcı deneyimi geliştirilmesi, Uygulamaları yayınlama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Android Platformuna giriş
2) Android uygulama temelleri
3) Android uygulama temelleri
4) Kullanıcı Arabirimi oluşturmak
5) Kullanıcı girişlerinin işlenmesi
6) Kullanıcı arabirimi ile etkileşim
7) Aktivite yaşam döngüsünün yönetimi
8) Persisting uygulama verileri
9) Saklama opsiyonlarının seçimi
10) SQLite veritabanının kullanımı
11) Sistem yanıtlarının bakımı
12) Internet üzerinden veri alışverişi
13) Kullanıcı deneyimi geliştirilmesi
14) Uygulamaları yayınlama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Zigurd Mednieks, Laird Dornin, G. Blake Meike, Masumi Nakamura, Programming Android ,
Murat Önder-Ahmet Oğuz Mermerkaya, Merhaba Android
Diğer Kaynaklar: None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 10 % 10
Ödev 10 % 10
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Laboratuvar 14 14
Uygulama 14 28
Sunum / Seminer 1 20
Ödevler 14 28
Küçük Sınavlar 5 5
Ara Sınavlar 2 4
Final 1 2
Toplam İş Yükü 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek