Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi CEMAL OKAN ŞAKAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Dersin hedefleri dört bölümden oluşmaktadır.
1.Uygulama: Birinci Bölüm, Microsoft Dynamics CRM uygulamasını kullanıcı açısından incelemesi oluşturur. Ders kapsamında yer alan uygulama işlevselliği, Temel CRM Navigasyon, Kullanıcı Arayüzü, Outlook İstemcisi, Pazarlama Otomasyonu, Satış Yönetimi, Hizmet Yönetimi ve Hizmet Zamanlama uygulamaları yer almaktadır.
2. Kurulum: İkinci Bölüm öğrencilere Microsoft Dynamics CRM 4.0'ı nasıl kuracakları ve dağıtacaklarını öğretir. Ders, bir Microsoft Dynamics CRM dağıtımında kullanılan bileşenleri, Microsoft Dynamics CRM'yi başarıyla dağıtmak için gereken donanım ve yazılım gereksinimlerini ve üç temel Microsoft Dynamics CRM bileşeninin kurulum talimatlarını araştırır.
3. Özelleştirme: Üçüncü Bölüm öğrencilere Microsoft Dynamics CRM 4.0'ı yapılandırma ve özelleştirme araçları sağlar. Yapılandırma konuları, işletme yönetimi işlevlerini kurmayı içerir. Ayrıca, sistem bileşenlerini özelleştirmek için Microsoft Dynamics CRM 4.0 Özelleştirme araçlarının kullanımı konusu ders kapsamı içindedir.
4. Genişletme: Dördüncü Bölüm, öğrencilere Microsoft Dynamics CRM 4.0'ın nasıl genişletilebileceğini anlamaya yönelik bilgi ve becerileri sağlar. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
CRM / Dynamics CRM Tanıtımı |
|
2) |
Microsoft Dynamics CRM Temelleri (Web, Outlook, Mobil İstemciler) |
|
3) |
Satış, Pazarlama, Hizmet Yönetimi |
|
4) |
Microsoft Dynamics CRM Bileşenleri ve Kurulumu |
|
5) |
Dynamics CRM'yi Yapılandırma (Ticari Birimler, Güvenlik, Roller, Kullanıcılar, Ekip, Kuruluş, MUI) |
|
6) |
Kişiselleştirme Bölüm I (İçe / Dışa Aktarma, Form, Görünüm, Varlık, Özellik, İlişki) |
|
7) |
Kişiselleştirme Bölüm II (İçe / Dışa Aktar, Form, Görünüm, Varlık, Özellik, İlişki) |
|
8) |
Microsoft Dynamics CRM Uzatan Mimari |
|
9) |
Gelişmiş Platform İşlemleri |
|
10) |
Özel İş Akışı Etkinlikleri ve Eklentileri |
|
11) |
Uygulama Etkinliği Programlama ve Entegrasyon |
|
12) |
ASP .NET Uzantıları Oluşturma |
|
13) |
Projeler |
|
14) |
Projeler |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |