ECZACILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4425 | Wissen Akademi - Mobil İşletim Sistemleri ve Uygulamaları | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. TEVFİK AYTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. TAŞKIN KOÇAK Doç. Dr. TEVFİK AYTEKİN Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Mobil işletim sistemleri, uygulama gelistirme, artırılmıs gerceklik, lokasyon bazlı servisler, yakın alan iletişimi, html 5.0 kod uygulamalari ve sosyal network ile mobil uygulamalar konusunda kapsamlı tanımının yapılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Son teknoloji mobil isletim sistemi ve uygulamalari öğretilecektir. Bu kursta ögrenciler mobil uygulama geliştirmenin temelleri ve aynı zamanda artırılmıs gerceklik,lokasyon bazlı servisler ve yakın alan iletişimi öğrenecektir. Ek olarak ögrenciler farklı üreticilerin mobil işletim sistemleri konusunda(Apple iOS 4.0, BlackBerry OS, Android OS, Nokia Ovi,ve Samsung Bada) deneyim kazanacaktır. |
Mobil Teknolojilere giriş Global Mobil Trendler Mobil İşletim Sistemine giriş Apple iOS 4.0 BlackBerry OS Android OS Nokia Ovi Samsung Bada Lokasyon Bazlı Servisler Html 5.0 Uygulamaları Mobil Uygulamalarda Artırılmış Gerçeklik Sosyal Ağ Tabanlı mobil uygulamalar Yakın Alan İletişimi (NFC) Projeler Dersin öğrenme yöntemleri anlatım, grup çalışması, teknoloji destekli öğrenme, proje hazırlama, uygulama şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mobil Teknolojiler tanıtılacaktır. | |
2) | Global mobil trafiğinin artışına neden olan trendler incelenecektir. | |
3) | Mobil işletim sistemleri tanıtılacaktır. | |
4) | Apple iOS 4.0 incelenecektir. | |
5) | BlackBerry OS incelenecektir. | |
6) | Android OS incelenecektir. | |
7) | Samsung Bada incelenecektir. | |
8) | Nokia Ovi incelenecektir. | |
9) | Lokasyon bazlı servisler incelenecektir.(Lokasyon destekli tasınabilir navigasyon araçları icin gelistirilmesi) | |
10) | Html 5.0 uygulamalari incelenecektir. | |
11) | Mobil uygulamalarda artırılmıs gerceklik incelenecektir. | |
12) | Sosyal network bazlı uygulamalar incelenecektir. | |
13) | Yakın alan iletişim ve uygulamalari incelenecektir. | |
14) | Ogrencilerin donem odevlerinin sunumlari yapilacaktir. |
Ders Notları / Kitaplar: | yok |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Arazi Çalışması | 1 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Projeler | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 2 | 30 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 162 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eczacılık alanındaki sorunları saptama, sentez yaparak bu sorunlara yönelik hipotez oluşturma ve çeşitli gözlemsel, deneysel ve klinik yöntemler kullanarak çözüm üretebilme becerisi kazanır. | |
2) | Eczacılık ile ilgili bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme; bunları ve sonuçlarını, arkasındaki delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. Nicel ve nitel veri toplama, ilaç geliştirme, farmakolojik testler ve klinik çalışmalarda kullanılan yöntemlerde bilgi ve beceri kazanır. | |
3) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü, yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda İngilizceye hâkim olur. Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip, insani değerlere ve hasta haklarına saygılı bir şekilde çalışır. Klinik çalışmalar ve hasta gizliliği konusunda etik ilkelere bağlı kalır. | |
4) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. İlaç geliştirme ve üretim süreçlerinde kullanılan teknikleri öğrenir ve bu konuda bilgi ve beceri kazanır. Farmasötik bilimler, farmakoloji ve klinik eczacılık alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenir ve bu teorilerle uygulamalar arasında bağlantı kurabilir. | |
5) | Bilgisayar sistemleri ve farmasötik veri tabanlarını etkin bir şekilde kullanarak ilaç geliştirme, hastalıkların teşhisi ve tedavisine yönelik sorunlara çözüm bulabilir. Bilimsel literatürü araştırır, bilgiye ulaşır ve eczacılık ve ilaç teknolojisi alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. Ulusal ve uluslararası sağlık sorunlarını fark eder ve bu sorunlara bilimsel bir yaklaşımla çözüm üretir. | |
6) | Bağımsız çalışabilme, karar alabilme ve projeleri yönetebilme becerisi kazanır. Sağlık ekibinin bir parçası olarak sorumluluk alır ve disiplinlerarası çalışmalara etkin bir şekilde katkı sağlar. Bu kazanımlar, eczacılık mesleğinde gerekli bilgi, beceri ve etik değerleri kazandırmayı amaçlamaktadır. |