COP4425 Wissen Akademi - Mobile Operating Systems & ApplicationsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4425 Wissen Akademi - Mobil İşletim Sistemleri ve Uygulamaları Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. TAŞKIN KOÇAK
Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN
Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Mobil işletim sistemleri, uygulama gelistirme, artırılmıs gerceklik, lokasyon bazlı servisler, yakın alan iletişimi, html 5.0 kod uygulamalari ve sosyal network ile mobil uygulamalar konusunda kapsamlı tanımının yapılması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Son teknoloji mobil isletim sistemi ve uygulamalari öğretilecektir. Bu kursta ögrenciler mobil uygulama geliştirmenin temelleri ve aynı zamanda artırılmıs gerceklik,lokasyon bazlı servisler ve yakın alan iletişimi öğrenecektir. Ek olarak ögrenciler farklı üreticilerin mobil işletim sistemleri konusunda(Apple iOS 4.0, BlackBerry OS, Android OS, Nokia Ovi,ve Samsung Bada) deneyim kazanacaktır.

Dersin İçeriği

Mobil Teknolojilere giriş
Global Mobil Trendler
Mobil İşletim Sistemine giriş
Apple iOS 4.0
BlackBerry OS
Android OS
Nokia Ovi
Samsung Bada
Lokasyon Bazlı Servisler
Html 5.0 Uygulamaları
Mobil Uygulamalarda Artırılmış Gerçeklik
Sosyal Ağ Tabanlı mobil uygulamalar
Yakın Alan İletişimi (NFC)
Projeler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mobil Teknolojiler tanıtılacaktır.
2) Global mobil trafiğinin artışına neden olan trendler incelenecektir.
3) Mobil işletim sistemleri tanıtılacaktır.
4) Apple iOS 4.0 incelenecektir.
5) BlackBerry OS incelenecektir.
6) Android OS incelenecektir.
7) Samsung Bada incelenecektir.
8) Nokia Ovi incelenecektir.
9) Lokasyon bazlı servisler incelenecektir.(Lokasyon destekli tasınabilir navigasyon araçları icin gelistirilmesi)
10) Html 5.0 uygulamalari incelenecektir.
11) Mobil uygulamalarda artırılmıs gerceklik incelenecektir.
12) Sosyal network bazlı uygulamalar incelenecektir.
13) Yakın alan iletişim ve uygulamalari incelenecektir.
14) Ogrencilerin donem odevlerinin sunumlari yapilacaktir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
Diğer Kaynaklar: yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Arazi Çalışması 1 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 20
Projeler 1 % 40
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 8 2 16
Ödevler 4 5 20
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.