MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4419 | Wissen Akademi - Ağ Sistem Mühendisliği | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. TAŞKIN KOÇAK Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN Dr. Öğr. Üyesi CEMAL OKAN ŞAKAR Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerimize bilgisayar ağları ve mobil haberleşme laboratuarımızdaki Cisco kablolu altyapı ekipmanı kullandırmak ve bu konudaki becerilerini artırmaktır. Bu laboratuardaki ekipmanlar Netron Akademisi tarafından sağlanmaktadır. Öğrencilere ağ temelleri anahtarlama ve yönlendirme standartlarının yanı sıra el deneyimi kazanarak programlama, kurulumu ve Cisco ağ ekipmanların bakım ve kullanımı hakkında bir çok değerli bilgi edinmeleri sağlanacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Cisco ağ temelleri ekipmanlarını öğrenme 2.Öğrencilerin pratik deneyimlerini artırma 3.Ağ bağlantısı için temel gereksinimleri öğrenme 4.Programlama ve kurulum öğrenmelerini sağlama 5.Ekipmanların bakım ve kullanımı hakkında bilgi kazanımlarını sağlama |
Bu dersin içeriğinde ; 1)Anahtarlama; 2)Yerel alan ağları; 3)Yönlendirme; 4)Cisco yönlendirici serisi; 5)Cisco anahtarları; 6)Kablosuz ağ güvenliği; 7)Güvenlik duvarları; |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Cisco Catalyst ağ anahtarlarına, Ağ anahtarları temellerine ve MAC adreslerine giriş | |
2) | Ağ anahtarlarının boot prosedürleri, IOS işletim sisteminin nasıl kullanılacağı | |
3) | VLAN, VLAN Kanalları (802.1Q, ISL) | |
4) | STP, VTP ve DTP protokolleri, IP adresleri, IP adres sınıfları | |
5) | Subnetting/supernetting, VLSM / CIDR | |
6) | DHCP, DNS | |
7) | Cisco Yönlendirici Serileri, WAN kartları ve diğer modüller | |
8) | IOS işletim sistemi, Yönlendiricinin şifresinin sıfırlanması | |
9) | Static Yönlendirme, RIPv2 Dynamic Yönlendirme Protokolü, EIGRP Protokolü | |
10) | OSPF Protokolü, Kablosuz Ağ Teknolojileri, Kablosuz Ağ Cihazları | |
11) | SSID, BSSID konseptleri, Kablosuz LAN güvenliği , Ağ içerisinden saldırılar , Ağ dışarısından saldırılar | |
12) | Ağ Güvenlik Kriterleri, Ağ Güvenlik Cihazları, VPN, NAT | |
13) | ACL (Erişim Kontrol Listesi) ile güvenli erişim ve güvenlik duvarları, WAN Temelleri | |
14) | WAN Modülleri, HDLC, PPP, Frame Relay |
Ders Notları / Kitaplar: | None. |
Diğer Kaynaklar: | None. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | 14 | % 20 |
Ödev | 5 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 124 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. | 3 |
2) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | 4 |
3) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | 5 |
4) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | 3 |
5) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | 4 |
6) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | 4 |
7) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | 3 |
8) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | 5 |
9) | Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | 4 |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | 5 |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. | 4 |