ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4419 | Wissen Akademi - Ağ Sistem Mühendisliği | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. TAŞKIN KOÇAK Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN Dr. Öğr. Üyesi CEMAL OKAN ŞAKAR Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerimize bilgisayar ağları ve mobil haberleşme laboratuarımızdaki Cisco kablolu altyapı ekipmanı kullandırmak ve bu konudaki becerilerini artırmaktır. Bu laboratuardaki ekipmanlar Netron Akademisi tarafından sağlanmaktadır. Öğrencilere ağ temelleri anahtarlama ve yönlendirme standartlarının yanı sıra el deneyimi kazanarak programlama, kurulumu ve Cisco ağ ekipmanların bakım ve kullanımı hakkında bir çok değerli bilgi edinmeleri sağlanacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Cisco ağ temelleri ekipmanlarını öğrenme 2.Öğrencilerin pratik deneyimlerini artırma 3.Ağ bağlantısı için temel gereksinimleri öğrenme 4.Programlama ve kurulum öğrenmelerini sağlama 5.Ekipmanların bakım ve kullanımı hakkında bilgi kazanımlarını sağlama |
Bu dersin içeriğinde ; 1)Anahtarlama; 2)Yerel alan ağları; 3)Yönlendirme; 4)Cisco yönlendirici serisi; 5)Cisco anahtarları; 6)Kablosuz ağ güvenliği; 7)Güvenlik duvarları; |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Cisco Catalyst ağ anahtarlarına, Ağ anahtarları temellerine ve MAC adreslerine giriş | |
2) | Ağ anahtarlarının boot prosedürleri, IOS işletim sisteminin nasıl kullanılacağı | |
3) | VLAN, VLAN Kanalları (802.1Q, ISL) | |
4) | STP, VTP ve DTP protokolleri, IP adresleri, IP adres sınıfları | |
5) | Subnetting/supernetting, VLSM / CIDR | |
6) | DHCP, DNS | |
7) | Cisco Yönlendirici Serileri, WAN kartları ve diğer modüller | |
8) | IOS işletim sistemi, Yönlendiricinin şifresinin sıfırlanması | |
9) | Static Yönlendirme, RIPv2 Dynamic Yönlendirme Protokolü, EIGRP Protokolü | |
10) | OSPF Protokolü, Kablosuz Ağ Teknolojileri, Kablosuz Ağ Cihazları | |
11) | SSID, BSSID konseptleri, Kablosuz LAN güvenliği , Ağ içerisinden saldırılar , Ağ dışarısından saldırılar | |
12) | Ağ Güvenlik Kriterleri, Ağ Güvenlik Cihazları, VPN, NAT | |
13) | ACL (Erişim Kontrol Listesi) ile güvenli erişim ve güvenlik duvarları, WAN Temelleri | |
14) | WAN Modülleri, HDLC, PPP, Frame Relay |
Ders Notları / Kitaplar: | None. |
Diğer Kaynaklar: | None. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | 14 | % 20 |
Ödev | 5 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 124 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |