DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMP4323 | Kablosuz ve Mobil Ağlar | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ECE GELAL SOYAK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, kablosuz ve mobil ağ kavramlarını ve protokollerini gerçek dünyadan örneklerle ele almaktadır. Dersin sonunda, öğrencilerin matematik / mühendislik prensiplerini kullanarak kablosuz ve mobil ağlar ve ilgili problem çözme kabiliyeti kazanmaları amaçlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Kablosuz haberleşme problemlerini çözmek için algoritma tasarlama becerisi II. Kablosuz ağlar için test ve izleme programları geliştirme becerisi III. Kablosuz ağlar için paket boyutu optimizasyon teknikleri tasarlama becerisi IV. Kablosuz ağların performansını analiz ve değerlendirme becerisi V. Araç ağlar için haberleşme çözümleri tasarlama becerisi VI. Ağ sorunlarını çözmek için basit kod geliştirme ve akademik dilde yazılmış proje raporları hazırlama becerisi. |
Bu ders, kablosuz ve mobil ağ kavramları ve gerçek dünya örnekleri ile protokolleri kapsar. Dersin sonunda, öğrencilerin matematik / mühendislik prensiplerini kullanarak kablosuz ve mobil ağlar ve ilgili problem çözme kabiliyeti kazanmları amaçlanmıştır. 1. Hafta: Kablosuz ağlara genel bir bakış 2. Hafta: Genişbant İletişim Teknolojileri 3. Hafta: 3G İletişim Teknolojileri 4. Hafta: 4G ve Ötesi 5. Hafta: Kablosuz Yerel Alan Ağları 6. Hafta: Ara Sınav-I 7. Hafta: Yakın Alan İletişimi 8. Hafta: RFID 9. Hafta: Özel Amaçlı Ağlar 10. Hafta: Kablosuz Sensör Ağları 11. Hafta: Ara Sınav-II 12. Hafta: Kablosuz Ağlarda Paket Boyut Optimizasyonu 13. Hafta: Sualtı Akustik ve Yeraltı İletişim 14. Hafta: Araçlar Arası Ağlar Dersin öğretim yöntemleri şu şekildedir: - Anlatım - Bireysel Çalışma - Okuma - Grup Çalışması - Problem Çözme - Uygulama - Tartışma - Proje Hazırlama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Hafta: Kablosuz ağlara genel bir bakış | |
2) | 2. Hafta: Genişbant İletişim Teknolojileri | |
3) | 3. Hafta: 3G İletişim Teknolojiler | |
4) | 4. Hafta: 4G ve Ötesi | |
5) | 5. Hafta: Kablosuz Yerel Alan Ağları | |
6) | 6. Hafta: Ara Sınav-I | |
7) | 7. Hafta: Yakın Alan İletişimi | |
8) | 8. Hafta: RFID | |
9) | 9. Hafta: Özel Amaçlı Ağlar | |
10) | 10. Hafta: Kablosuz Sensör Ağları | |
11) | 11. Hafta: Ara Sınav-II | |
12) | 12. Hafta: Kablosuz Ağlarda Paket Boyut Optimizasyonu | |
13) | 13. Hafta: Sualtı Akustik ve Yeraltı İletişim | |
14) | 14. Hafta: Araçlar Arası İletişim Ağları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. W. Stallings, “Data and Computer Communications,” Prentice Hall, 8th edition, 2007. |
Diğer Kaynaklar: | 2. I.F. Akyildiz and M.C. Vuran, ''Wireless Sensor Networks,'' John Wiley & Sons, 2010. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 5 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 4 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Proje | 1 | 25 | 25 |
Rapor Teslimi | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 140 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |