CMP4323 Wireless and Mobile NetworksBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CMP4323 Kablosuz ve Mobil Ağlar Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: MEHMET ŞÜKRÜ KURAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, kablosuz ve mobil ağ kavramları ve gerçek dünya örnekleri ile protokolleri kapsar. Dersin sonunda, öğrencilerin matematik / mühendislik prensiplerini kullanarak kablosuz ve mobil ağlar ve ilgili problem çözme kabiliyeti kazanmaları amaçlanmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Kablosuz iletişim problemleri için algoritmalar tasarlama becerisi
II. Kablosuz ağlar için test ve izleme programları geliştirme becerisi
III. Kablosuz ağlar için paket boyutu optimizasyon teknikleri tasarlama becerisi
IV. Kablosuz ağların performansını analiz ve değerlendirme becerisi
V. becerisi araç ağlar için iletişim çözümleri tasarlamak için
VI. Yazılım mühendisliği ilkeleri ve profesyonel bir örgütlenme yeteneği ve belge program kodu proje raporları hazırlama becerisi.

Dersin İçeriği

Bu ders, kablosuz ve mobil ağ kavramları ve gerçek dünya örnekleri ile protokolleri kapsar. Dersin sonunda, öğrencilerin matematik / mühendislik prensiplerini kullanarak kablosuz ve mobil ağlar ve ilgili problem çözme kabiliyeti kazanmları amaçlanmıştır.

1. Hafta: Kablosuz ağlara genel bir bakış
2. Hafta: Genişbant İletişim Teknolojileri
3. Hafta: 3G İletişim Teknolojileri
4. Hafta: 4G ve Ötesi
5. Hafta: Kablosuz Yerel Alan Ağları
6. Hafta: Ara Sınav-I
7. Hafta: Yakın Alan İletişimi
8. Hafta: RFID
9. Hafta: Özel Amaçlı Ağlar
10. Hafta: Kablosuz Sensör Ağları
11. Hafta: Ara Sınav-II
12. Hafta: Kablosuz Ağlarda Paket Boyut Optimizasyonu
13. Hafta: Sualtı Akustik ve Yeraltı İletişim
14. Hafta: Araçlar Arası Ağlar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Hafta: Kablosuz ağlara genel bir bakış
2) 2. Hafta: Genişbant İletişim Teknolojileri
3) 3. Hafta: 3G İletişim Teknolojiler
4) 4. Hafta: 4G ve Ötesi
5) 5. Hafta: Kablosuz Yerel Alan Ağları
6) 6. Hafta: Ara Sınav-I
7) 7. Hafta: Yakın Alan İletişimi
8) 8. Hafta: RFID
9) 9. Hafta: Özel Amaçlı Ağlar
10) 10. Hafta: Kablosuz Sensör Ağları
11) 11. Hafta: Ara Sınav-II
12) 12. Hafta: Kablosuz Ağlarda Paket Boyut Optimizasyonu
13) 13. Hafta: Sualtı Akustik ve Yeraltı İletişim
14) 14. Hafta: Araçlar Arası İletişim Ağları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. W. Stallings, “Data and Computer Communications,” Prentice Hall, 8th edition, 2007.

Diğer Kaynaklar: 2. I.F. Akyildiz and M.C. Vuran, ''Wireless Sensor Networks,'' John Wiley & Sons, 2010.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 5
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 82
Ara Sınavlar 2 6
Final 1 3
Toplam İş Yükü 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek