TIP | |||||
Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMP4221 | Multimedya Sistemleri ve İletişimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | HASSAN IMANI |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste multimedya sistemleri ve bu sistemlerin analizleri ile ilgili temel konular öğretilecektir. Görüntü işleme uygulamalarının baştan aşağı analizi, algoritmalar, araçlar ve temel teoriler işlenecektir. Örnek uygulama olarak, dijital TV, bilgisayar oyunları, sinema özel efektleri, 3B TV, medikal görüntüleme ve forensik uygulamaları gösterilir. Genel olarak hareket tahmini, filtreleme ve düzeltme, deinterlace ve iyileştirme, süper çözünürlük,stereo ve 3B video işleme, kodlama ve sıkıştırma algoritmalarının temelleri öğretilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Multimedya veri işlemedeki sorunları çözmek için temel sinyal işleme bilgisini kullanabilmek II. Çeşitli medya aygıtlarının çalışma prensipleri hakkında bilgi edinmek ve bunları birleştirerek daha büyük multimedya sistemleri inşa edebilmek III. Dijital veri işlemenin tasarımı ve kontrolü için programlama temellerini uygulamak ve bunları gerçek dünya problemlerine uygulamak IV. Temel işleme tekniklerini ayrıntılı olarak inceleyerek görme, görüntüleme, renkler ve videonun ardındaki teorik kavramlar hakkında araştırma yapmak V. Multimedya aygıtları arasındaki mekanizmayı, iletişim prensiplerini değerlendirmek ve analiz etmek, bu aygıtların kullanımını araştırmak, dolayısıyla toplumun ihtiyaçlarını analiz etmek VI. Uygulamalı mühendisliğin başlıca alanlarındaki temel kavramları bilmek (bilgisayar görüşü, iletişim, veri madenciliği, sensörler, insan-bilgisayar etkileşimi) VII. Multimedya sistemlerinin uygulamalarını bilmek, zorluklarla yüzleşmek ve teorik kavramlardan başlayarak günlük hayatımızda kullanılan büyük uygulamalara kadar küresel bir bakış açısı elde etmek. |
Dersin öğretim yöntemleri aşağıdaki Şeklindedir: Proje Ders Okuma Uygulama Simülasyon Bireysel Çalışma Uygulama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Multimedya Sistemlerine Giriş | |
2) | Dijital Görüntüler ve multimedya protokollerine giriş | |
3) | Görüntü sıkıştırma ve Görüntü Biçimleri 1 | |
4) | Görüntü sıkıştırma ve Görüntü Biçimleri 2 | |
5) | RGB görüntüleri, Renk uzayları, Ölçekleme, yeniden boyutlandırma, Aritmetik ve Bitwise İşlemleri, İkilileştirme, Uyarlamalı Eşikleme, Genişletme, Aşınma Evrişimi, Görüntü Filtreleme Teknikleri | |
6) | OpenCV'de video dosyalarıyla başa çıkma Derin öğrenmeye giriş | |
7) | 1. Ara Sınav | Kesin ara sınav tarihi duyurulacaktır. |
8) | Metin, görüntü ve video için Üretken Yapay Zeka'ya Giriş (NLP, CV) | |
9) | Bilgi Teorisi ve Kanal Kodlamasına Giriş | |
10) | Video Sıkıştırma Teknikleri | |
11) | Bilgisayar Ağlarının Temelleri | |
12) | Akış (MQTT) | |
13) | Gstreamer ile video akışı | |
14) | Dönem değerlendirmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Digital Video Processing, A. Murat Tekalp, PEARSON Any other books related to subjects each week |
Diğer Kaynaklar: | Digital Video Processing, A. Murat Tekalp, PEARSON Her hafta konularla ilgili başka kitaplar |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Proje | 8 | 64 |
Ara Sınavlar | 1 | 18 |
Final | 1 | 36 |
Toplam İş Yükü | 160 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | 1 |
2) | Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | 5 |
3) | Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. | 1 |
4) | Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar. | 2 |
5) | Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. | |
6) | Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | |
7) | Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir. | |
8) | Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. | |
9) | Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur. | |
10) | Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | |
11) | Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir. | |
12) | Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir. | |
13) | Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir. | |
14) | Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur. | |
15) | Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir. | |
16) | Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur. | |
17) | Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar. | |
18) | Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar. | |
19) | Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır. | |
20) | Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir. | |
21) | Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | |
22) | Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır. | |
23) | Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. | |
24) | Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar. | |
25) | Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | |
26) | Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır. | |
27) | Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir. | |
28) | Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular. | |
29) | Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır. | |
30) | Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir. | |
31) | Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. | |
32) | Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |