Java söz dizimi, değişken tanımlama, diziler, fonksiyonlar, ortak ad uzayları, Basit G/Ç, Hata yakalama, sınıf tanımlama, Nesne Yönelimli Programlama, miras, çok biçimlilik, sınıf soyutlamaları, Object sınıfı, arayüzler, Basit masaüstü uygulamaları, form bileşenleri, kullanıcı etkileşimi, aksiyon alma, TCP/IP Ağları üzerinden Java Socket Programlama ve İstemci/Sunucu Uygulamaları, Datagram Socket'leri kullanarak P2P dosya transferi, Çoklu kullanım, Çoklu kullanımlı istemci/sunucu uygulamaları, Runnable arayüzü ve Thread sınıfı, Senkronizasyon ve kilitler, JAVA 2D: Grafik işleme, Oyun Programlama, Gerçek zamanlı Uygulama Geliştirme, Sensör Verisini Okuma ve Görselleştirme, Çeşitli İşlemci Zamanlama Algoritmalarının Simülasyonu, Çok kullanıcılı Sohbet Uygulaması.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
C and C++ Programcıları için Java: Java söz dizimi, değişken tanımlama, diziler, fonksiyonlar, ortak ad uzayları, Basit G/Ç |
|
2) |
C and C++ Programcıları için Java: Dosya G/Ç, Hata yakalama, sınıf tanımlama, Nesne Yönelimli Programlama, miras, çok biçimlilik, sınıf soyutlamaları, Object sınıfı, arayüzler. |
|
3) |
C and C++ Programcıları için Java: Dosya G/Ç, Hata yakalama, sınıf tanımalama, Nesne Yönelimli Programlama, miras, çok biçimlilik, sınıf soyutlamaları, Object sınıfı, arayüzler. |
|
4) |
Java Grafiksel Kullanıcı Arayüzü Bileşenleri – Basit masaüstü uygulamaları, form bileşenleri, kullanıcı etkileşimi, aksiyon alma. Dosya G/Ç. |
|
5) |
Java Grafiksel Kullanıcı Arayüzü Bileşenleri – Basit masaüstü uygulamaları, form bileşenleri, kullanıcı etkileşimi, aksiyon alma. Dosya G/Ç. |
|
6) |
TCP/IP Ağları üzerinden Java Socket Programlama ve İstemci/Sunucu Uygulamaları |
|
7) |
Örnek Olay Çalışması: Datagram Socket'leri kullanarak P2P dosya transferi. |
|
8) |
Java ile Eş zamanlılık: Çoklu kullanım. Çoklu kullanımlı istemci/sunucu uygulamaları. Runnable arayüzü ve Thread sınıfı. Senkronizasyon ve kilitler. |
|
9) |
Java ile Eş zamanlılık: Çoklu kullanım. Çoklu kullanımlı istemci/sunucu uygulamaları. Runnable arayüzü ve Thread sınıfı. Senkronizasyon ve kilitler. |
|
10) |
JAVA 2D: Grafik işlemenin kısa takdimi. |
|
11) |
JAVA 2D: Grafik işlemenin kısa takdimi. (devam) Örnek Olay Çalışması : Grafik ve çoklu kullanım vasıtasıyla Oyun Programlama. |
|
12) |
Örnek Olay Çalışması: Gerçek zamanlı Uygulama Geliştirme: Sensör Verisini Okuma ve Görselleştirme. |
|
13) |
Örnek Olay Çalışması: Çeşitli İşlemci Zamanlama Algoritmalarının Simülasyonu. |
|
14) |
Örnek Olay Çalışması: Çok kullanıcılı Sohbet Uygulaması. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
5 |
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
5 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
3 |
4) |
Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
3 |
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
4 |
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
4 |
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
4 |
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
3 |
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
3 |
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
3 |
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|