Java söz dizimi, değişken tanımlama, diziler, fonksiyonlar, ortak ad uzayları, Basit G/Ç, Hata yakalama, sınıf tanımlama, Nesne Yönelimli Programlama, miras, çok biçimlilik, sınıf soyutlamaları, Object sınıfı, arayüzler, Basit masaüstü uygulamaları, form bileşenleri, kullanıcı etkileşimi, aksiyon alma, TCP/IP Ağları üzerinden Java Socket Programlama ve İstemci/Sunucu Uygulamaları, Datagram Socket'leri kullanarak P2P dosya transferi, Çoklu kullanım, Çoklu kullanımlı istemci/sunucu uygulamaları, Runnable arayüzü ve Thread sınıfı, Senkronizasyon ve kilitler, JAVA 2D: Grafik işleme, Oyun Programlama, Gerçek zamanlı Uygulama Geliştirme, Sensör Verisini Okuma ve Görselleştirme, Çeşitli İşlemci Zamanlama Algoritmalarının Simülasyonu, Çok kullanıcılı Sohbet Uygulaması.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
C and C++ Programcıları için Java: Java söz dizimi, değişken tanımlama, diziler, fonksiyonlar, ortak ad uzayları, Basit G/Ç |
|
2) |
C and C++ Programcıları için Java: Dosya G/Ç, Hata yakalama, sınıf tanımlama, Nesne Yönelimli Programlama, miras, çok biçimlilik, sınıf soyutlamaları, Object sınıfı, arayüzler. |
|
3) |
C and C++ Programcıları için Java: Dosya G/Ç, Hata yakalama, sınıf tanımalama, Nesne Yönelimli Programlama, miras, çok biçimlilik, sınıf soyutlamaları, Object sınıfı, arayüzler. |
|
4) |
Java Grafiksel Kullanıcı Arayüzü Bileşenleri – Basit masaüstü uygulamaları, form bileşenleri, kullanıcı etkileşimi, aksiyon alma. Dosya G/Ç. |
|
5) |
Java Grafiksel Kullanıcı Arayüzü Bileşenleri – Basit masaüstü uygulamaları, form bileşenleri, kullanıcı etkileşimi, aksiyon alma. Dosya G/Ç. |
|
6) |
TCP/IP Ağları üzerinden Java Socket Programlama ve İstemci/Sunucu Uygulamaları |
|
7) |
Örnek Olay Çalışması: Datagram Socket'leri kullanarak P2P dosya transferi. |
|
8) |
Java ile Eş zamanlılık: Çoklu kullanım. Çoklu kullanımlı istemci/sunucu uygulamaları. Runnable arayüzü ve Thread sınıfı. Senkronizasyon ve kilitler. |
|
9) |
Java ile Eş zamanlılık: Çoklu kullanım. Çoklu kullanımlı istemci/sunucu uygulamaları. Runnable arayüzü ve Thread sınıfı. Senkronizasyon ve kilitler. |
|
10) |
JAVA 2D: Grafik işlemenin kısa takdimi. |
|
11) |
JAVA 2D: Grafik işlemenin kısa takdimi. (devam) Örnek Olay Çalışması : Grafik ve çoklu kullanım vasıtasıyla Oyun Programlama. |
|
12) |
Örnek Olay Çalışması: Gerçek zamanlı Uygulama Geliştirme: Sensör Verisini Okuma ve Görselleştirme. |
|
13) |
Örnek Olay Çalışması: Çeşitli İşlemci Zamanlama Algoritmalarının Simülasyonu. |
|
14) |
Örnek Olay Çalışması: Çok kullanıcılı Sohbet Uygulaması. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak |
|
2) |
Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak |
|
3) |
Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek |
|
4) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |
|
5) |
Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek |
|
6) |
Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak |
|
7) |
Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek |
|
8) |
Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak |
|
9) |
Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak |
|
11) |
Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak |
|
12) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
|