YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMP2003 | Veri Yapıları ve Algoritmalar (C++) | Güz | 3 | 2 | 4 | 7 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ERKUT ARICAN Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN Arş.Gör. ÇİĞDEM ERİŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders bilgisayar mühendisliğinde kullanılan temel veri yapılarına giriş niteliğindedir. Dersin bitiminde öğrenci, bağlı listeler, yığıtlar, kuyruklar, kıyım tabloları, ve ikili ağaçlar gibi temel veri yapılarının uygulaması, gerçekleştirilmesi ve analizi hakkında bilgi sahibi olacaktır. Sıralama, arama ve özyineleme gibi temel tekniklere de giriş yapılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Temel nesne yönelimli programlama ilkelerini açıklayabilir ve uygulayabilir. II. Bağlı listeler, yığıtlar, kuyruklar, kıyım tablolari ve ikili ağaçlar gibi temel veri yapılarını gerçekleştirebilir. III. Algoritmaların performanslarını ölçebilir. IV. Performanslı programlar geliştirebilmek için uygun veri yapılarını seçebilir, geliştirebilir ve bir grup projesinde bu yöntemleri kullanabilir/raporlayabilir. V. Özyinelemeli algoritmalar geliştirebilir. VI. Temel veri yapılarında sıralama işlemini gerçekleştirebilir. VII. Temel veri yapılarında arama işlemini gerçekleştirebilir. |
Derse genel bir bakış ile nesne yönelimli programlama ve C++ tekrarından sonra algoritma karmaşıklık analizine giriş yapılacaktır. Daha sonra bağlı listeler ve yığıtlar incelenecektir. Ara sınavdan sonra kuyruklar, özyinelemeli algoritmalar ve sıralama tekniklerine temel bir giriş yapılacaktır. En son olarak arama ve kıyım algoritmaları ve ikili ağaçlar işlenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse genel bakış ve nesne yönelimli programlama ile C++ tekrarı | |
2) | Algoritmaların karmaşıklık analizi | |
3) | Dizi bazlı ve bağlı listeler | |
4) | Dizi bazlı ve bağlı listeler | |
5) | Özyinelemeli algoritmalar | |
6) | Yığıtlar | |
7) | Kuyruklar | |
8) | Ara sınav | |
9) | Arama algoritmaları | |
10) | Kıyım algoritmaları | |
11) | Sıralama algoritmaları | |
12) | Sıralama algoritmaları | |
13) | İkili arama ağaçları | |
14) | B-ağaçları |
Ders Notları / Kitaplar: | D. S. Malik, Data Structures Using C++, 2e. Course Technology - Cengage Learning, 2010. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 5 | 70 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Küçük Sınavlar | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 173 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahiptir. | 5 |
2) | Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | 5 |
3) | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | 5 |
4) | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | 5 |
5) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | 5 |
6) | Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. | 5 |
7) | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | |
8) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |
9) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
10) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
11) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
12) | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | |
14) | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |