CMP2003 Data Structures and Algorithms (C++)Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CMP2003 Veri Yapıları ve Algoritmalar (C++) Güz 3 2 4 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ERKUT ARICAN
Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN
Arş.Gör. ÇİĞDEM ERİŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders bilgisayar mühendisliğinde kullanılan temel veri yapılarına giriş niteliğindedir. Dersin bitiminde öğrenci, bağlı listeler, yığıtlar, kuyruklar, kıyım tabloları, ve ikili ağaçlar gibi temel veri yapılarının uygulaması, gerçekleştirilmesi ve analizi hakkında bilgi sahibi olacaktır. Sıralama, arama ve özyineleme gibi temel tekniklere de giriş yapılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Temel nesne yönelimli programlama ilkelerini açıklayabilir ve uygulayabilir.
II. Bağlı listeler, yığıtlar, kuyruklar, kıyım tablolari ve ikili ağaçlar gibi temel veri yapılarını gerçekleştirebilir.
III. Algoritmaların performanslarını ölçebilir.
IV. Performanslı programlar geliştirebilmek için uygun veri yapılarını seçebilir, geliştirebilir ve bir grup projesinde bu yöntemleri kullanabilir/raporlayabilir.
V. Özyinelemeli algoritmalar geliştirebilir.
VI. Temel veri yapılarında sıralama işlemini gerçekleştirebilir.
VII. Temel veri yapılarında arama işlemini gerçekleştirebilir.

Dersin İçeriği

Derse genel bir bakış ile nesne yönelimli programlama ve C++ tekrarından sonra algoritma karmaşıklık analizine giriş yapılacaktır. Daha sonra bağlı listeler ve yığıtlar incelenecektir. Ara sınavdan sonra kuyruklar, özyinelemeli algoritmalar ve sıralama tekniklerine temel bir giriş yapılacaktır. En son olarak arama ve kıyım algoritmaları ve ikili ağaçlar işlenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse genel bakış ve nesne yönelimli programlama ile C++ tekrarı
2) Algoritmaların karmaşıklık analizi
3) Dizi bazlı ve bağlı listeler
4) Dizi bazlı ve bağlı listeler
5) Özyinelemeli algoritmalar
6) Yığıtlar
7) Kuyruklar
8) Ara sınav
9) Arama algoritmaları
10) Kıyım algoritmaları
11) Sıralama algoritmaları
12) Sıralama algoritmaları
13) İkili arama ağaçları
14) B-ağaçları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: D. S. Malik, Data Structures Using C++, 2e. Course Technology - Cengage Learning, 2010.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 14 5 70
Proje 1 20 20
Küçük Sınavlar 1 8 8
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 173

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek