BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMP1401 | Programlamaya Giriş (C) | Bahar Güz |
2 | 2 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÖRKEM KAR |
Dersi Veren(ler): |
Arş.Gör. ÇİĞDEM ERİŞ Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN Dr. Öğr. Üyesi ERKUT ARICAN Dr. Öğr. Üyesi CEMAL OKAN ŞAKAR Dr. UTKU GÜLEN Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN Prof. Dr. NAFİZ ARICA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Bu ders C dilinin kodlama imlasını (sintaksını) ve ana kavramlarını öğretmeyi amaçlar. Temel programlama kavramları tartışılacak ve öğrenciler programlama ve algoritmik düşünme becerilerini geliştirmek için uygulama deneyimi kazanacaklar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Temel bilgisayar algoritmalarını tasarlama becerisi II. C programlama dili ilkelerini izleyerek kod geliştirme becerisi III. Çeşitli Selection yapılarını C programında kullanabilme becerisi IV. Tekrar yapılarını C programında kullanma becerisi V. Dizin gibi basit veri yapılarını C programında kullanma becerisi VI. Bir C programinda fonksiyon tanımlama ve bu fonksiyonları doğru çağırabilme becerisi |
Giriş, değişkenler, operatörler, sabitler, printf, scanf fonksiyonları, veri tipleri, atama, tip dönüştürmeleri, sonra/önce-artırma/azaltma, if, içiçe if, mantıksal operatörler, switch, while, for, do-while döngüleri, içiçe döngüler, break, continue, fonksiyonlar, kapsam, makro yerine koyma, işaretleyiciler, değişken parametreler, dizinler, dizinleri fonksiyonlara geçirme, sıralama ve ikili arama, dosyadan okuma, dosyaya yazma, stringler, çok-boyutlu dizinler, yapılar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, değişkenler, operatörler, sabitler, printf, scanf fonksiyonları | |
2) | Veri tipleri, atama, tip dönüştürmeleri, sonra/önce-artırma/azaltma | |
3) | If, içiçe if, mantıksal operatörler, switch | |
4) | While, for, do-while döngüleri | |
5) | İçiçe döngüler, break, continue | |
6) | Fonksiyonlar, kapsam, makro yerine koyma | |
7) | İşaretleyiciler, değişken parametreler | |
8) | Dizinler, dizinleri fonksiyonlara geçirme | |
9) | Sıralama ve ikili arama | |
10) | Dosyadan okuma, dosyaya yazma | |
11) | String ler | |
12) | Çok-boyutlu dizinler | |
13) | Yapılar | |
14) | Tekrar | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | C How to Program, 6/E, Paul Deitel Harvey M. Deitel, Prentice Hall, 2009 |
Diğer Kaynaklar: | The C Programming Language, Brian W. Kernighan, Dennis M. Ritchie, Prentice Hall |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 12 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 79 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 139 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematiksel ve fiziksel konularda bilgi sahibi olmak, | |
2) | Ofis ortamında gerekli yazılım ve donanım bilgisine sahip olmak | |
3) | Yazılım ile ilgili temel kavramları, ilke ve esasları açıklayabilmek ve geliştirmek | |
4) | Bilgisayar alanındaki alet, makine ve araç gereci tanıma ve kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olarak gerekli durumlarda sistem kurulum ve bakımını yapabilmek | |
5) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, | |
6) | Yazılımda gerekli veritabanı kurulum, bakım, kontrollerini yapabilmek, | |
7) | Masaüstü ve internet programcılığında grafiksel ve animasyon tasarımlar gerçekleştirme bilgi ve becerisine sahip olmak, | |
8) | Internet projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olmak | |
9) | Proje geliştirme, ekip çalışması, yazılım ve donanım geliştirme bilgi ve becerisine sahip olmak | |
10) | İşletim ve ağ sistemleri hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olmak, kurulum, bakım ve onarım yapabilmek |