Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İkili Sayı Sistemine Giriş
İkili Sistemde Aritmetik İşlemler |
Ders Kitabı Bölüm 2 |
2) |
Temel Mantık Kapıları
Mantık Fonksiyonlarına Giriş |
Ders Kitabı Bölüm 2 |
3) |
Fonksiyon Tanımlamaları, Boolean Tanımlamaları, Doğruluk Tablosu, Mantık Diagramları ve bunların arasındaki birbirine çevirmeler
2,3 ve 4 değişkenlı fonksiyonlar |
Ders Kitabı Bölüm 2 ve 3 |
4) |
Minterm ve Maxterm Tanımlamaları
Toplamların Çarpımı ve Çarpımların Toplamı Tanımlamaları ve bunların Mantık Diagramları |
Ders Kitabı Bölüm 3 |
5) |
K-Map ve diğer fonksiyon tanımalamaları arasında dönüşümler, fonksiyon tanımlama ve sadeleştirme bir arada işlenir.
NAND-NAND ve NOR-NOR Implementasyonuna Geçiş, XOR Kapısı ve Mantık diagramları işlenir |
Ders Kitabı Bölüm 3 |
6) |
K-Map Tanımlamaları ve Fonksiyonların K-Map Kullanarak Sadeleştirilmesi, VEYA-VE Implementasyonu, VE-VEYA Implementasyonu, NAND-NAND ve NOR-NOR Mantık Devrelerini Tanıma ve Bu Devrelere Dönüşüm Yöntemleri |
Ders Kitabı Bölüm 3 |
7) |
Yarım Toplayıcı ve Tam Toplayıcı Fonksiyonları ve Devreleri |
Ders Kitabı Bölüm 4 |
8) |
İkili sisitemde 4-bit toplayıcılar, 4-bit çıkarıcılar, 4-bit toplayıcı/çıkarıcılar, 4den fazla bit için toplayıcı ve çıkarıcı devre tasarımları, 1024-bit toplayıcı tasarımı |
Ders Kitabı Bölüm 4 |
9) |
İkili Sistemde Çarpıcı Devreleri, Tasarım ve Implementasyon |
Ders Kitabı Bölüm 4 |
10) |
Büyüklük Karşılaştırıcı Fonksiyonları ve Devreleri |
Ders Kitabı Bölüm 4 |
11) |
Dekoder, Enkoder ve Çoklayıcı Devreleri |
Ders Kitabı Bölüm 4 |
12) |
Ardışık Devrelere Giriş, Latch Devreleri |
Ders Kitabı Bölüm 5 |
13) |
Flip Flop Devreleri, D,T ve Jk Flip Flop Devreleri |
Ders Kitabı Bölüm 5 |
14) |
Ardışık Devrelerin Analizi ve Clock Sinyali |
Ders Kitabı Bölüm 5 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
5 |
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
4 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
4) |
Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|