Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İkili Sayı Sistemine Giriş
İkili Sistemde Aritmetik İşlemler |
Ders Kitabı Bölüm 2 |
2) |
Temel Mantık Kapıları
Mantık Fonksiyonlarına Giriş |
Ders Kitabı Bölüm 2 |
3) |
Fonksiyon Tanımlamaları, Boolean Tanımlamaları, Doğruluk Tablosu, Mantık Diagramları ve bunların arasındaki birbirine çevirmeler
2,3 ve 4 değişkenlı fonksiyonlar |
Ders Kitabı Bölüm 2 ve 3 |
4) |
Minterm ve Maxterm Tanımlamaları
Toplamların Çarpımı ve Çarpımların Toplamı Tanımlamaları ve bunların Mantık Diagramları |
Ders Kitabı Bölüm 3 |
5) |
K-Map ve diğer fonksiyon tanımalamaları arasında dönüşümler, fonksiyon tanımlama ve sadeleştirme bir arada işlenir.
NAND-NAND ve NOR-NOR Implementasyonuna Geçiş, XOR Kapısı ve Mantık diagramları işlenir |
Ders Kitabı Bölüm 3 |
6) |
K-Map Tanımlamaları ve Fonksiyonların K-Map Kullanarak Sadeleştirilmesi, VEYA-VE Implementasyonu, VE-VEYA Implementasyonu, NAND-NAND ve NOR-NOR Mantık Devrelerini Tanıma ve Bu Devrelere Dönüşüm Yöntemleri |
Ders Kitabı Bölüm 3 |
7) |
Yarım Toplayıcı ve Tam Toplayıcı Fonksiyonları ve Devreleri |
Ders Kitabı Bölüm 4 |
8) |
İkili sisitemde 4-bit toplayıcılar, 4-bit çıkarıcılar, 4-bit toplayıcı/çıkarıcılar, 4den fazla bit için toplayıcı ve çıkarıcı devre tasarımları, 1024-bit toplayıcı tasarımı |
Ders Kitabı Bölüm 4 |
9) |
İkili Sistemde Çarpıcı Devreleri, Tasarım ve Implementasyon |
Ders Kitabı Bölüm 4 |
10) |
Büyüklük Karşılaştırıcı Fonksiyonları ve Devreleri |
Ders Kitabı Bölüm 4 |
11) |
Dekoder, Enkoder ve Çoklayıcı Devreleri |
Ders Kitabı Bölüm 4 |
12) |
Ardışık Devrelere Giriş, Latch Devreleri |
Ders Kitabı Bölüm 5 |
13) |
Flip Flop Devreleri, D,T ve Jk Flip Flop Devreleri |
Ders Kitabı Bölüm 5 |
14) |
Ardışık Devrelerin Analizi ve Clock Sinyali |
Ders Kitabı Bölüm 5 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak |
3 |
2) |
Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak |
1 |
3) |
Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek |
|
4) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |
|
5) |
Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek |
|
6) |
Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak |
|
7) |
Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek |
|
8) |
Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak |
|
9) |
Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak |
|
11) |
Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak |
|
12) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
|