BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMP1002 | Nesneye Yönelik Programlama (C++) | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | MEHMET ŞÜKRÜ KURAN |
Dersi Veren(ler): |
Arş.Gör. ÇİĞDEM ERİŞ Dr. Öğr. Üyesi CEMAL OKAN ŞAKAR Dr. Öğr. Üyesi ERKUT ARICAN Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN Öğ.Gör. BARIŞ ERDOĞAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok....... |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı C++ programlama dili ile nesne yönelimli programlama ilkeleri ve tekniklerini derinlemesine incelemektir. Ders kapsamında işlenen konular: sınıflar, aşırı yükleme, veri soyutlama, bilgi gizleme, kapsülleme, kalıtım, polimorfizm, dosya işleme, şablonlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Temel nesneye yönelik programlama özelliklerini kavramak 2.Sınıflar ve nesne kavramlarına aşina olmak 3.Nesneler için işaretçileri kullanabilmek 4.Sınıf ve fonksiyon şablonları tanımlayabilmek 5.Operatör yükleme fonksiyonunu kullanabilmek 6.Kalıtım prensibini uygulayabilmek 7.Polimorfizm prensibini uygulayabilmek 8.Dosya girdi çıktı özelliklerini kullanabilmek |
1: C++ dil özellikleri 2: Sınıflar ve Nesnelere Giriş 3: Sınıflar ve Nesneler 4: İşaretçilere Giriş 5: Sınıflara Derinlemesine Bakış, Bölüm 1 6: (devam) Sınıflara Derinlemesine Bakış, Bölüm 1 7: Sınıflara Derinlemesine Bakış, Bölüm 2 8: (devam) Sınıflara Derinlemesine Bak, Bölüm 2 9: Sınıf Tanımlama – Erişim Kontrolü ve Sarma 10: Operatör Yükleme 11: OOP: Kalıtım 12: OOP: Polimorfizm 13: Dosya Girdi Çıktı 14: Şablonlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sınıflara ve nesnelere giriş | Yok |
2) | Sınıflara derinlemesine bakış, Bilgi Saklama Prensibi | Önceki konular tekrar edilmelidir. Sınıf tanımlama ile ilgili genel bilgi edinilmesi gerekmektedir. |
3) | Sonlandırıcılar, Kopya Yapıcılar, Varsayılan Üye Seviyesinde Atama | Önceki konular tekrar edilmelidir. C++ kullanılarak basit sınıf örnekleri yazılmalıdır. |
4) | String Sınıfı ve C+'da String İşlemleri | Değişken tiplerinin C++ kapladıkları alan ve bilgisayarın hafıza ünitesinde depolanma şekilleri araştırılmalıdır. |
5) | Fonksiyon ve Operator Aşırı Yükleme | Sınıflar konusu tekrar edilmelidir. |
6) | Sınıflara Hakkında Ek Fonksiyonlar (sabit objeler, üye ilk atama listesi, friend anahtar kelimesi, vb) | Bir C++ derleyicisi ile sınıf içeren C++ örnekleri geliştirilmelidir. |
7) | Kompozisyon | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Dosya İşlemleri | Önceki konular tekrar edilmelidir. Dosya işlemleri ve dosya türleri hakkında bilgi edinilmelidir. |
10) | Dinamik Bellek Yönetimi, Statik Sınıflar | Önceki konular tekrar edilmelidir. Sınıf tanımlama, erişim kontrolü ve sarma ile ilgili genel bilgi edinilmesi gerekmektedir. |
11) | Kalıtım | |
12) | Çokbiçimlilik | Önceki konular tekrar edilmelidir. |
13) | Şablonlar | |
14) | Konuların Gözden Geçirilmesi, NYP ile Yazılım Geliştirme Örnekleri | Önceki konular tekrar edilmelidir. |
Ders Notları / Kitaplar: | C++ How to Program by Paul Deitel and Harvey Deitel |
Diğer Kaynaklar: | The C++ Programming Language by Bjarne Stroustrup |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 3 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Küçük Sınavlar | 3 | 12 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 22 | 22 |
Final | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü | 140 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. | |
3) | Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. | 5 |
3) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
4) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | 3 |
5) | Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | |
6) | Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. | |
7) | İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. | |
8) | Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. | 4 |
9) | Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. | 3 |
10) | Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. | |
11) | Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. | 3 |
12) | Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. | |
13) | Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. | |
14) | İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. | 3 |
15) | To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. | 4 |