BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMP1002 | Nesneye Yönelik Programlama (C++) | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | MEHMET ŞÜKRÜ KURAN |
Dersi Veren(ler): |
Arş.Gör. ÇİĞDEM ERİŞ Dr. Öğr. Üyesi CEMAL OKAN ŞAKAR Dr. Öğr. Üyesi ERKUT ARICAN Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN Öğ.Gör. BARIŞ ERDOĞAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok....... |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı C++ programlama dili ile nesne yönelimli programlama ilkeleri ve tekniklerini derinlemesine incelemektir. Ders kapsamında işlenen konular: sınıflar, aşırı yükleme, veri soyutlama, bilgi gizleme, kapsülleme, kalıtım, polimorfizm, dosya işleme, şablonlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Temel nesneye yönelik programlama özelliklerini kavramak 2.Sınıflar ve nesne kavramlarına aşina olmak 3.Nesneler için işaretçileri kullanabilmek 4.Sınıf ve fonksiyon şablonları tanımlayabilmek 5.Operatör yükleme fonksiyonunu kullanabilmek 6.Kalıtım prensibini uygulayabilmek 7.Polimorfizm prensibini uygulayabilmek 8.Dosya girdi çıktı özelliklerini kullanabilmek |
1: C++ dil özellikleri 2: Sınıflar ve Nesnelere Giriş 3: Sınıflar ve Nesneler 4: İşaretçilere Giriş 5: Sınıflara Derinlemesine Bakış, Bölüm 1 6: (devam) Sınıflara Derinlemesine Bakış, Bölüm 1 7: Sınıflara Derinlemesine Bakış, Bölüm 2 8: (devam) Sınıflara Derinlemesine Bak, Bölüm 2 9: Sınıf Tanımlama – Erişim Kontrolü ve Sarma 10: Operatör Yükleme 11: OOP: Kalıtım 12: OOP: Polimorfizm 13: Dosya Girdi Çıktı 14: Şablonlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sınıflara ve nesnelere giriş | Yok |
2) | Sınıflara derinlemesine bakış, Bilgi Saklama Prensibi | Önceki konular tekrar edilmelidir. Sınıf tanımlama ile ilgili genel bilgi edinilmesi gerekmektedir. |
3) | Sonlandırıcılar, Kopya Yapıcılar, Varsayılan Üye Seviyesinde Atama | Önceki konular tekrar edilmelidir. C++ kullanılarak basit sınıf örnekleri yazılmalıdır. |
4) | String Sınıfı ve C+'da String İşlemleri | Değişken tiplerinin C++ kapladıkları alan ve bilgisayarın hafıza ünitesinde depolanma şekilleri araştırılmalıdır. |
5) | Fonksiyon ve Operator Aşırı Yükleme | Sınıflar konusu tekrar edilmelidir. |
6) | Sınıflara Hakkında Ek Fonksiyonlar (sabit objeler, üye ilk atama listesi, friend anahtar kelimesi, vb) | Bir C++ derleyicisi ile sınıf içeren C++ örnekleri geliştirilmelidir. |
7) | Kompozisyon | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Dosya İşlemleri | Önceki konular tekrar edilmelidir. Dosya işlemleri ve dosya türleri hakkında bilgi edinilmelidir. |
10) | Dinamik Bellek Yönetimi, Statik Sınıflar | Önceki konular tekrar edilmelidir. Sınıf tanımlama, erişim kontrolü ve sarma ile ilgili genel bilgi edinilmesi gerekmektedir. |
11) | Kalıtım | |
12) | Çokbiçimlilik | Önceki konular tekrar edilmelidir. |
13) | Şablonlar | |
14) | Konuların Gözden Geçirilmesi, NYP ile Yazılım Geliştirme Örnekleri | Önceki konular tekrar edilmelidir. |
Ders Notları / Kitaplar: | C++ How to Program by Paul Deitel and Harvey Deitel |
Diğer Kaynaklar: | The C++ Programming Language by Bjarne Stroustrup |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 3 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Küçük Sınavlar | 3 | 12 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 22 | 22 |
Final | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü | 140 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 4 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |