CMP1002 Object Oriented Programming (C++)Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CMP1002 Nesneye Yönelik Programlama (C++) Güz 2 2 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: MEHMET ŞÜKRÜ KURAN
Dersi Veren(ler): Arş.Gör. ÇİĞDEM ERİŞ
Dr. Öğr. Üyesi CEMAL OKAN ŞAKAR
Dr. Öğr. Üyesi ERKUT ARICAN
Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN
Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN
Öğ.Gör. BARIŞ ERDOĞAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.......
Dersin Amacı: Bu dersin amacı C++ programlama dili ile nesne yönelimli programlama ilkeleri ve tekniklerini derinlemesine incelemektir. Ders kapsamında işlenen konular: sınıflar, aşırı yükleme, veri soyutlama, bilgi gizleme, kapsülleme, kalıtım, polimorfizm, dosya işleme, şablonlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Temel nesneye yönelik programlama özelliklerini kavramak
2.Sınıflar ve nesne kavramlarına aşina olmak
3.Nesneler için işaretçileri kullanabilmek
4.Sınıf ve fonksiyon şablonları tanımlayabilmek
5.Operatör yükleme fonksiyonunu kullanabilmek
6.Kalıtım prensibini uygulayabilmek
7.Polimorfizm prensibini uygulayabilmek
8.Dosya girdi çıktı özelliklerini kullanabilmek

Dersin İçeriği

1: C++ dil özellikleri
2: Sınıflar ve Nesnelere Giriş
3: Sınıflar ve Nesneler
4: İşaretçilere Giriş
5: Sınıflara Derinlemesine Bakış, Bölüm 1
6: (devam) Sınıflara Derinlemesine Bakış, Bölüm 1
7: Sınıflara Derinlemesine Bakış, Bölüm 2
8: (devam) Sınıflara Derinlemesine Bak, Bölüm 2
9: Sınıf Tanımlama – Erişim Kontrolü ve Sarma
10: Operatör Yükleme
11: OOP: Kalıtım
12: OOP: Polimorfizm
13: Dosya Girdi Çıktı
14: Şablonlar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sınıflara ve nesnelere giriş Yok
2) Sınıflara derinlemesine bakış, Bilgi Saklama Prensibi Önceki konular tekrar edilmelidir. Sınıf tanımlama ile ilgili genel bilgi edinilmesi gerekmektedir.
3) Sonlandırıcılar, Kopya Yapıcılar, Varsayılan Üye Seviyesinde Atama Önceki konular tekrar edilmelidir. C++ kullanılarak basit sınıf örnekleri yazılmalıdır.
4) String Sınıfı ve C+'da String İşlemleri Değişken tiplerinin C++ kapladıkları alan ve bilgisayarın hafıza ünitesinde depolanma şekilleri araştırılmalıdır.
5) Fonksiyon ve Operator Aşırı Yükleme Sınıflar konusu tekrar edilmelidir.
6) Sınıflara Hakkında Ek Fonksiyonlar (sabit objeler, üye ilk atama listesi, friend anahtar kelimesi, vb) Bir C++ derleyicisi ile sınıf içeren C++ örnekleri geliştirilmelidir.
7) Kompozisyon
8) Ara Sınav
9) Dosya İşlemleri Önceki konular tekrar edilmelidir. Dosya işlemleri ve dosya türleri hakkında bilgi edinilmelidir.
10) Dinamik Bellek Yönetimi, Statik Sınıflar Önceki konular tekrar edilmelidir. Sınıf tanımlama, erişim kontrolü ve sarma ile ilgili genel bilgi edinilmesi gerekmektedir.
11) Kalıtım
12) Çokbiçimlilik Önceki konular tekrar edilmelidir.
13) Şablonlar
14) Konuların Gözden Geçirilmesi, NYP ile Yazılım Geliştirme Örnekleri Önceki konular tekrar edilmelidir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: C++ How to Program by Paul Deitel and Harvey Deitel
Diğer Kaynaklar: The C++ Programming Language by Bjarne Stroustrup

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Küçük Sınavlar 3 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Küçük Sınavlar 3 12 36
Ara Sınavlar 1 22 22
Final 1 26 26
Toplam İş Yükü 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek