MATEMATİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMP1002 | Nesneye Yönelik Programlama (C++) | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | MEHMET ŞÜKRÜ KURAN |
Dersi Veren(ler): |
Arş.Gör. ÇİĞDEM ERİŞ Dr. Öğr. Üyesi CEMAL OKAN ŞAKAR Dr. Öğr. Üyesi ERKUT ARICAN Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN Öğ.Gör. BARIŞ ERDOĞAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok....... |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı C++ programlama dili ile nesne yönelimli programlama ilkeleri ve tekniklerini derinlemesine incelemektir. Ders kapsamında işlenen konular: sınıflar, aşırı yükleme, veri soyutlama, bilgi gizleme, kapsülleme, kalıtım, polimorfizm, dosya işleme, şablonlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Temel nesneye yönelik programlama özelliklerini kavramak 2.Sınıflar ve nesne kavramlarına aşina olmak 3.Nesneler için işaretçileri kullanabilmek 4.Sınıf ve fonksiyon şablonları tanımlayabilmek 5.Operatör yükleme fonksiyonunu kullanabilmek 6.Kalıtım prensibini uygulayabilmek 7.Polimorfizm prensibini uygulayabilmek 8.Dosya girdi çıktı özelliklerini kullanabilmek |
1: C++ dil özellikleri 2: Sınıflar ve Nesnelere Giriş 3: Sınıflar ve Nesneler 4: İşaretçilere Giriş 5: Sınıflara Derinlemesine Bakış, Bölüm 1 6: (devam) Sınıflara Derinlemesine Bakış, Bölüm 1 7: Sınıflara Derinlemesine Bakış, Bölüm 2 8: (devam) Sınıflara Derinlemesine Bak, Bölüm 2 9: Sınıf Tanımlama – Erişim Kontrolü ve Sarma 10: Operatör Yükleme 11: OOP: Kalıtım 12: OOP: Polimorfizm 13: Dosya Girdi Çıktı 14: Şablonlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sınıflara ve nesnelere giriş | Yok |
2) | Sınıflara derinlemesine bakış, Bilgi Saklama Prensibi | Önceki konular tekrar edilmelidir. Sınıf tanımlama ile ilgili genel bilgi edinilmesi gerekmektedir. |
3) | Sonlandırıcılar, Kopya Yapıcılar, Varsayılan Üye Seviyesinde Atama | Önceki konular tekrar edilmelidir. C++ kullanılarak basit sınıf örnekleri yazılmalıdır. |
4) | String Sınıfı ve C+'da String İşlemleri | Değişken tiplerinin C++ kapladıkları alan ve bilgisayarın hafıza ünitesinde depolanma şekilleri araştırılmalıdır. |
5) | Fonksiyon ve Operator Aşırı Yükleme | Sınıflar konusu tekrar edilmelidir. |
6) | Sınıflara Hakkında Ek Fonksiyonlar (sabit objeler, üye ilk atama listesi, friend anahtar kelimesi, vb) | Bir C++ derleyicisi ile sınıf içeren C++ örnekleri geliştirilmelidir. |
7) | Kompozisyon | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Dosya İşlemleri | Önceki konular tekrar edilmelidir. Dosya işlemleri ve dosya türleri hakkında bilgi edinilmelidir. |
10) | Dinamik Bellek Yönetimi, Statik Sınıflar | Önceki konular tekrar edilmelidir. Sınıf tanımlama, erişim kontrolü ve sarma ile ilgili genel bilgi edinilmesi gerekmektedir. |
11) | Kalıtım | |
12) | Çokbiçimlilik | Önceki konular tekrar edilmelidir. |
13) | Şablonlar | |
14) | Konuların Gözden Geçirilmesi, NYP ile Yazılım Geliştirme Örnekleri | Önceki konular tekrar edilmelidir. |
Ders Notları / Kitaplar: | C++ How to Program by Paul Deitel and Harvey Deitel |
Diğer Kaynaklar: | The C++ Programming Language by Bjarne Stroustrup |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 3 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Küçük Sınavlar | 3 | 12 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 22 | 22 |
Final | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü | 140 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak | |
2) | Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak | |
3) | Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek | |
4) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek | |
5) | Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek | |
6) | Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak | |
7) | Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek | |
8) | Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak | |
9) | Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak | |
10) | Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak | |
11) | Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak | |
12) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |