MUHASEBE VE ULUSLARARASI RAPORLAMA (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5443 | İç Denetim ve Risk Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ÖZKUL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, iç kontrol ve risk yönetimi kavramlarını, örgütlerdeki rol ve gerekliliklerinin anlatılmasını amaçlamaktadır. Ayrıca, işletmelerde etkin iç denetçi ihtiyacını karşılayacak, iç denetim alanında uzmanlaşmasını sağlayacak bireyler yetiştirmektir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Bu dersin sonunda öğrenciler, çağdaş iç denetim yöntem, araç ve tekniklerini, bunlar ile ilgili teorik ve pratik yetkinlikleri öğreneceklerdir. II. Bu dersin sonunda öğrenciler, uluslararası standartlarda bir iç denetim faaliyeti oluşturmak ve yürütmek için atılması gereken adımlar hakkında en detaylı bilgiye sahip olacaklardır. III. Bu dersin sonunda öğrenciler, iç denetim sürecinin aşamaları ve iç denetçilik mesleğinin gerektirdiği nitelikleri en iyi şekilde öğreneceklerdir |
Ders kapsamında, iç denetimin amaçları, ilkeleri, kavramları ve teknikleri üzerinde durulacaktır. Bu amaçla, derste tartışılacak konular şöyledir; iç denetimcinin rolü, denetim türleri, risk yönetimi, iç denetim planlama süreci, satın alma, insan kaynakları yönetimi, pazarlama ve finansal yönetim denetimi, kamu sektöründe ve kar amacı gütmeyen işletmelerde iç denetim. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Iç Denetime Giriş ve Uluslararası İç Denetim Standartları | |
2) | Risk Odaklı İç Denetim Metodolojisi | |
3) | Risk Yönetimi | |
4) | Süreç Analiz ve Dokümentasyonu | |
5) | Risk Odaklı Denetim Planlaması | |
6) | Risk Odaklı İç Denetim Araç ve Teknikleri | |
7) | ARA SINAV | |
8) | Iç Denetim Süreci | |
9) | Etkin Rapor Yazımı | |
10) | Denetim Birimi Yönetimi | |
11) | Kontrol Öz Değerlendirmesi | |
12) | İç Kontrol ve İç Kontrol Modelleri | |
13) | Denetimde Örnekleme Yöntemleri | |
14) | Operasyonel Denetim |
Ders Notları / Kitaplar: | Power Point Sunumları / Power Point Slides |
Diğer Kaynaklar: | İç Denetim ( Güncel Yaklaşımlar)- Niyazi Kurnaz- Tansel Çetinoğlu Modern İç Denetim- Güncel İç Denetim Uygulamaları- Davut Pehlivanlı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 13 | 50 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 81 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 4 |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 5 |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 4 |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | 5 |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 3 |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 5 |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 4 |
8) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 5 |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 4 |
10) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 3 |
11) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 5 |
12) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 4 |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 5 |
14) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 4 |