GLOBAL İLİŞKİLER (İNGİLİZCE, TEZSİZ, HAFTA SONU) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GLA5999 | Proje | Güz | 0 | 0 | 0 | 16 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Proje dersinin amacı öğrencilerin ilgili yüksek lisans programındaki akademik deneyimlerini, final projesi olarak, bir danışmanın akademik rehberliğinde tamamlamalarıdır. Projenin tamamlanma sürecinde, danışmanlar öğrencilere ihtiyaçları olan akademik araştırma kabiliyetini ve literatür bilgisini sunacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Öğrencilerin ihtiyaçları olan akademik araştırmayı yapabilecek bilgiye sahip olacaklardır. 2) Öğrenciler araştırma yapacakları ilgili alanda literatür tarama yetisi kazanacaklardır. 3) Hazırlanan proje çalışmalarının yapılacak sunumları, öğrencilerin ileri düzeyde sunum yapabilme ve savunma yeteneklerini ileri bir seviyeye taşıyacaktır. |
Öğrencilerin işletme ve yönetim üzerinde konularla araştırma sunmaları beklenmektedir. Seçtiği konu üzerine literatür taramasından sonra, danışmanı haftalık görüşmelerle öğrenciyi araştırmasında her adım için rehberlik eder. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Danışmanla ilk görüşme | Literatür tarama |
2) | Danışmanla tanışma | Literatür tarama |
3) | Bağımsız çalışma | Literatür tarama |
4) | Bağımsız çalışma | Literatür tarama |
5) | Bağımsız Çalışma | Literatür Tarama |
6) | Bağımsız Çalışma | Literatür tarama |
7) | Bağımsız Çalışma | Literatür Tarama |
8) | Bağımsız Çalışma | Literatür Tarama |
9) | Bağımsız Çalışma | Literatür Tarama |
10) | Bağımsız Çalışma | Literatür Tarama |
11) | Bağımsız Çalışma | Literatür tarama |
12) | Bağımsız Çalışma | Literatür tarama |
13) | Bağımsız Çalışma | Literatür tarama |
14) | Proje Teslimi | Çalışmanın yazımını bitirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Earl Babbie, The Practice of Social Research, Wadsworth, 9th edition, 2001 |
Diğer Kaynaklar: | Related academic articles and books. İlgili akademik makaleler ve kitaplar. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 50 |
Projeler | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 120 |
Proje | 14 | 280 |
Toplam İş Yükü | 400 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. | 5 |
2) | Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | 5 |
3) | Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. | 5 |
4) | Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. | 5 |
5) | İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. | 5 |
6) | Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. | 5 |
7) | Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | 5 |
8) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | 5 |
9) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. | 5 |
10) | İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. | 3 |
11) | Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. | 5 |
12) | İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. |