GLOBAL İLİŞKİLER (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GLA5502 | Küreselleşme ve İşletme Stratejisi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. MERVE ARITÜRK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı küresel ekonomi içerisinde, işletme teşebbüslerinin gelişimi ve değişimini işletme stratejisi, küresel süreç içerisinde kurumsal ve örgütsel değişimi incelemektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Öğrencilerin iş araştırması için neden zaman ve para gerektiğini anlamasına yardımcı olmak II. Kavramsal düşünme, sonuca ve çözüme yönelik fikirler üretebilme kabiliyetinin geliştirilmesi III. Takım oluşturabilme ve grup etkinliği becerilerinin geliştirilmesi IV. İnternet ve kütüphane kaynakları ile ikincil veri edinebilme ve bu verileri yorumlaya bilme becerilerinin geliştirilmesi V. Birincil ve ikincil araştırmaların yürütülmesi, verilerin analiz edilmesi, bulguların geliştirilmesi, raporlama ve sonuçların yorumlanmasına dair becerilerin geliştirilmesi VI. Yazılı ve sözel iletişim kabiliyetlerinin geliştirilmesi VII. Veri analizi tekniklerine dair bilgi birikiminin sağlanması |
Derste, yapısal, kurumsal ve örgütsel stratejinin, günümüz hiper-rekabetçi, teknoloji-yoğun, hızlı ve belirsiz ortamında işletme girişimlerinin başarısı üzerindeki etkilerine değinilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Ülkeler arasında farklılıklar | Okuma |
3) | Küresel rekabet için organize olma: Ana formlar ve tarihin rolü | Okuma |
4) | Küreselleşmenin kullanıcıları | Okuma |
5) | Küresel değer yaratma stratejileri: Adaptasyon, Toplama, Arbitraj | Okuma |
6) | Küresel değer yaratma stratejileri | Okuma |
7) | Küresel değer yaratma stratejileri / Ara sınav | |
8) | Küresel rekabet için Örgütleme: İnovasyon | Okuma |
9) | Karlılığı düşük hizmet | Okuma |
10) | Küresel Çevrede E-Ticaret | Okuma |
11) | Uluslararası transfer fiyatlaması (vergi ve harçlar) | Okuma |
12) | İş çalışma ortamı | Okuma |
13) | Dünya statüsünde İş çevresi | Okuma |
14) | Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | RGS: Chapter 1 "Semiglobalization and Strategy" "Trade and investment theory", Ch 6, Fundamentals of International Business |
Diğer Kaynaklar: | Ohmae, K. (1989): Managing in a Borderless World, Harvard Business Review, May/June 1989 Levitt, Th. (1983): The Globalization of Markets, Harvard Business Review, May/June Perlmutter, H (1969). ‘The tortuous evolution of the multinational corporation’, Columbia Journal of World Business, Volume 4, pp. 9-18. Santos, Doz and Williamson, "Is your innovation Process Global?" MIT Sloan Management Review, 45 (4), 2005 Vachani, S. and N. Craig Smith (2004). ‘Socially responsible pricing: Lessons from the pricing of AIDS drugs in developing countries. California Management Review Article, HBSP #CMR300. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 51 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 |
Proje | 1 | 15 |
Ödevler | 1 | 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. | |
2) | Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | |
3) | Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. | |
4) | Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. | |
5) | İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. | |
6) | Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. | |
7) | Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |
8) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | |
9) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. | |
10) | İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. | |
11) | Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. | |
12) | İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. |