GLA5502 Küreselleşme ve İşletme StratejisiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ, HAFTA SONU)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ, HAFTA SONU)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GLA5502 Küreselleşme ve İşletme Stratejisi Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Arş.Gör. MERVE ARITÜRK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı küresel ekonomi içerisinde, işletme teşebbüslerinin gelişimi ve değişimini işletme stratejisi, küresel süreç içerisinde kurumsal ve örgütsel değişimi incelemektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Öğrencilerin iş araştırması için neden zaman ve para gerektiğini anlamasına yardımcı olmak
II. Kavramsal düşünme, sonuca ve çözüme yönelik fikirler üretebilme kabiliyetinin geliştirilmesi
III. Takım oluşturabilme ve grup etkinliği becerilerinin geliştirilmesi
IV. İnternet ve kütüphane kaynakları ile ikincil veri edinebilme ve bu verileri yorumlaya bilme becerilerinin geliştirilmesi
V. Birincil ve ikincil araştırmaların yürütülmesi, verilerin analiz edilmesi, bulguların geliştirilmesi, raporlama ve sonuçların yorumlanmasına dair becerilerin geliştirilmesi
VI. Yazılı ve sözel iletişim kabiliyetlerinin geliştirilmesi
VII. Veri analizi tekniklerine dair bilgi birikiminin sağlanması

Dersin İçeriği

Derste, yapısal, kurumsal ve örgütsel stratejinin, günümüz hiper-rekabetçi, teknoloji-yoğun, hızlı ve belirsiz ortamında işletme girişimlerinin başarısı üzerindeki etkilerine değinilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Ülkeler arasında farklılıklar Okuma
3) Küresel rekabet için organize olma: Ana formlar ve tarihin rolü Okuma
4) Küreselleşmenin kullanıcıları Okuma
5) Küresel değer yaratma stratejileri: Adaptasyon, Toplama, Arbitraj Okuma
6) Küresel değer yaratma stratejileri Okuma
7) Küresel değer yaratma stratejileri / Ara sınav
8) Küresel rekabet için Örgütleme: İnovasyon Okuma
9) Karlılığı düşük hizmet Okuma
10) Küresel Çevrede E-Ticaret Okuma
11) Uluslararası transfer fiyatlaması (vergi ve harçlar) Okuma
12) İş çalışma ortamı Okuma
13) Dünya statüsünde İş çevresi Okuma
14) Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: RGS: Chapter 1 "Semiglobalization and Strategy"

"Trade and investment theory", Ch 6, Fundamentals of International Business
Diğer Kaynaklar: Ohmae, K. (1989): Managing in a Borderless World, Harvard Business Review, May/June 1989

Levitt, Th. (1983): The Globalization of Markets, Harvard Business Review, May/June

Perlmutter, H (1969). ‘The tortuous evolution of the multinational corporation’, Columbia Journal of World Business, Volume 4, pp. 9-18.

Santos, Doz and Williamson, "Is your innovation Process Global?" MIT Sloan Management Review, 45 (4), 2005

Vachani, S. and N. Craig Smith (2004). ‘Socially responsible pricing: Lessons from the pricing of AIDS drugs in developing countries. California Management Review Article, HBSP #CMR300.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 10
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 51
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Sunum / Seminer 1 10
Proje 1 15
Ödevler 1 10
Küçük Sınavlar 1 10
Final 1 20
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
5) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme
6) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme