PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3067 | İnsan Hakları Hukukunda Güncel Konular | Bahar | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. CEREN ZEYNEP PİRİM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı,uluslararası insan hakları hukukunda güncel konular hakkında bölgesel ve uluslararası açıdan derinlemesine analiz bir sunmaktır. Bu çerçevede, Ders insan hakları alanında tartışılan önemli konuları, geçmiş ve şimdiki yasal gelişmeler ışığında değerlendirecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. İnsan Hakları kavramını tanımlar II.Önemli İnsan Hakları Hukuku belgelerini tanır III.Uluslararası alanda ele alınan çağdaş insan hakları sorunlarını sıralar IV.Belirli insan hakları sorunlarına uygulanacak yasal kuralları tanır V. Uluslararası insan hakları hukukunu uygulayan uluslararası mekanizmaları tanır VI. Uluslararası insan hakları hukuku uygulayan bölgesel mekanizmaları tanır VII. Iç hukuk konuları ile uluslararası insan hakları hukuku konularını ayırt eder VIII. Uluslararası insan hakları hukukuna ilişkin Devlet uygulamalarını analiz eder ve teamül nitelikli insan hakları hukukunu tespit eder IX. Ayrı ayrı veya birbirleriyle bağlantılı olarak harekete geçen hak ve özgürlükler arasındaki ilişkiyi değerlendirir. X. insan hakları hukukundaki gelişmeleri ve gelecekteki olası sorunları belirler |
1. Hafta: Giriş - Din Özgürlüğünün Tarihi 2.Hafta: Dini Azınlıkların Korunması 3.Hafta: Birleşmiş Milletler ve Din Özgürlüğü 4.Hafta: Medeni ve Siyasi Haklar Sözleşmesi ve Din Özgürlüğü 5.Hafta: Diğer Uluslararası Antlaşmalar ve Din Özgürlüğü 6.Hafta: Uluslararası İnsancıl Hukuk ve Din Özgürlüğü 7.Hafta: İslam Hukuku ve Din Özgürlüğü 8.Hafta: Ara Sınav 9.Hafta: AİHS ve Din Özgürlüğü: Din Özgürlüğünün İçsel Görünümü 10.Hafta: Din Özgürlüğü Dışsal Görünümü 11.Hafta: Din Özgürlüğünün Sınırlanması 12.Hafta: Diğer Haklar ve Özgürlükler ile Din Özgürlüğü 13.Hafta: Çağdaş Sorunlar 14. Hafta: Final Sınavı İçin Gözden Geçirme 15. Hafta: Final Sınavı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
2) | ||
3) | ||
4) | ||
5) | ||
6) | ||
7) | ||
8) | ||
9) | ||
10) | ||
11) | ||
12) | ||
13) | ||
14) |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders materyali her hafta temin edilecektir/Material will be provided on a weekly basis. |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 65 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 88 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). | |
4) | Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. | |
5) | Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. | |
7) | Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | |
10) | Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. | |
11) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. | |
12) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. |