MEKATRONİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW4073 | Uluslararası Hukukta Güncel Konular | Bahar Güz |
0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. MEHMET CENGİZ UZUN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MEHMET CENGİZ UZUN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı, günümüzün modern dünyasında uluslararası ilişkilerden kaynaklanan belirli yasal sorunlarda derinlemesine bilgi vermektir. Ders bu yasal sorunları tanıtmayı değil, geçmişteki tecrübeler ışığında, gelecekte ortaya çıkması olası yasal sorunları daha iyi anlamak için gerekli yasal araçlarla ilgili bilgi verir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Uluslararası Hukukun önemli kaynaklarının ayrımına varır ve Uluslararası İlişkilerin Kurumsal Çerçevesini belirler II. Devletler arası ilişkileri düzenleyen Uluslararası Hukukun Temel Belgelerini tanır III.Uluslararası alanda ele alınan Çağdaş sorunları ve zorlukları sıralar IV.Belirli uluslararası sorunlara uygulanacak Yasal çerçeveyi tanır V. Uluslararası hukuku uygulayan uluslararası mekanizmaları tanır VI. Uluslararası hukuku uygulayan bölgesel mekanizmaları tanır VII. Iç hukuktan doğan sorunları, uluslararası sorunlardan ayırır VIII. Çağdaş küresel zorluklar ve gelişmekte olan teamül kurallarına değinerek devlet uygulamalarını analiz eder IX. uluslararası hukuk, insan hakları hukuku ve insancıl hukuk arasındaki kesişim noktaları değerlendirir X. uluslararası hukuktaki gelişmeleri ve gelecekteki olası sorunları belirler |
1. Hafta: Uluslararası Hukuk ve Terörizm: Tanım Sorunu 2.Hafta: Uluslararası Hukukta Terörizm ana unsurları 3.Hafta: Terörizm ve İnsancıl Hukuk: Kesişim 4.Hafta: Uluslararası Silahlı Çatışmalar ve Terörizm 5.Hafta: Uluslararası Olmayan Silahlı Çatışmalar ve Terörizm 6.Hafta: Ulusal Kurtuluş Savaşları ve Terörizm 7.Hafta: Kendi Kaderini Tayin Hakkı ve Terörizm 8.Hafta: Ödev Sunumları 9.Hafta: İnsan Hakları Hukuku ve Terörizm, Devlet terörü? 10.Hafta: Terörizm ve İnsan Hakları sorunları 11.Hafta: Haklar Rejimden Ayrık Haller 12.Hafta: Uluslararası İnsancıl Hukuk kapsamında Terörle Mücadele 13.Hafta: Uluslararası İnsan Hakları Hukuku kapsamında Terörle Mücadele 14. Hafta: Final için Gözden Geçirme 15. Hafta: Final Sınavı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
2) | ||
3) | ||
4) | ||
5) | ||
6) | ||
7) | ||
8) | ||
9) | ||
10) | ||
11) | ||
12) | ||
13) | ||
14) |
Ders Notları / Kitaplar: | İşlenen konu doğrultusunda her hafta materyal sağlanacaktır/ Material will be provided on a weekly basis according to the subject dealt with. |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 65 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 88 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. | |
2) | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, | |
3) | İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, | |
4) | İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, | |
5) | Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, | |
6) | Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, | |
7) | Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, | |
8) | Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, | |
9) | Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. | |
10) | Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, | |
11) | Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. | |
12) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |