FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW4073 | Uluslararası Hukukta Güncel Konular | Bahar | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. MEHMET CENGİZ UZUN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MEHMET CENGİZ UZUN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı, günümüzün modern dünyasında uluslararası ilişkilerden kaynaklanan belirli yasal sorunlarda derinlemesine bilgi vermektir. Ders bu yasal sorunları tanıtmayı değil, geçmişteki tecrübeler ışığında, gelecekte ortaya çıkması olası yasal sorunları daha iyi anlamak için gerekli yasal araçlarla ilgili bilgi verir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Uluslararası Hukukun önemli kaynaklarının ayrımına varır ve Uluslararası İlişkilerin Kurumsal Çerçevesini belirler II. Devletler arası ilişkileri düzenleyen Uluslararası Hukukun Temel Belgelerini tanır III.Uluslararası alanda ele alınan Çağdaş sorunları ve zorlukları sıralar IV.Belirli uluslararası sorunlara uygulanacak Yasal çerçeveyi tanır V. Uluslararası hukuku uygulayan uluslararası mekanizmaları tanır VI. Uluslararası hukuku uygulayan bölgesel mekanizmaları tanır VII. Iç hukuktan doğan sorunları, uluslararası sorunlardan ayırır VIII. Çağdaş küresel zorluklar ve gelişmekte olan teamül kurallarına değinerek devlet uygulamalarını analiz eder IX. uluslararası hukuk, insan hakları hukuku ve insancıl hukuk arasındaki kesişim noktaları değerlendirir X. uluslararası hukuktaki gelişmeleri ve gelecekteki olası sorunları belirler |
1. Hafta: Uluslararası Hukuk ve Terörizm: Tanım Sorunu 2.Hafta: Uluslararası Hukukta Terörizm ana unsurları 3.Hafta: Terörizm ve İnsancıl Hukuk: Kesişim 4.Hafta: Uluslararası Silahlı Çatışmalar ve Terörizm 5.Hafta: Uluslararası Olmayan Silahlı Çatışmalar ve Terörizm 6.Hafta: Ulusal Kurtuluş Savaşları ve Terörizm 7.Hafta: Kendi Kaderini Tayin Hakkı ve Terörizm 8.Hafta: Ödev Sunumları 9.Hafta: İnsan Hakları Hukuku ve Terörizm, Devlet terörü? 10.Hafta: Terörizm ve İnsan Hakları sorunları 11.Hafta: Haklar Rejimden Ayrık Haller 12.Hafta: Uluslararası İnsancıl Hukuk kapsamında Terörle Mücadele 13.Hafta: Uluslararası İnsan Hakları Hukuku kapsamında Terörle Mücadele 14. Hafta: Final için Gözden Geçirme 15. Hafta: Final Sınavı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
2) | ||
3) | ||
4) | ||
5) | ||
6) | ||
7) | ||
8) | ||
9) | ||
10) | ||
11) | ||
12) | ||
13) | ||
14) |
Ders Notları / Kitaplar: | İşlenen konu doğrultusunda her hafta materyal sağlanacaktır/ Material will be provided on a weekly basis according to the subject dealt with. |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 65 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 88 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |