LAW4073 Current Issues in International LawBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LAW4073 Uluslararası Hukukta Güncel Konular Bahar
Güz
0 2 1 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MEHMET CENGİZ UZUN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MEHMET CENGİZ UZUN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin temel amacı, günümüzün modern dünyasında uluslararası ilişkilerden kaynaklanan belirli yasal sorunlarda derinlemesine bilgi vermektir. Ders bu yasal sorunları tanıtmayı değil, geçmişteki tecrübeler ışığında, gelecekte ortaya çıkması olası yasal sorunları daha iyi anlamak için gerekli yasal araçlarla ilgili bilgi verir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Uluslararası Hukukun önemli kaynaklarının ayrımına varır ve Uluslararası İlişkilerin Kurumsal Çerçevesini belirler
II. Devletler arası ilişkileri düzenleyen Uluslararası Hukukun Temel Belgelerini tanır
III.Uluslararası alanda ele alınan Çağdaş sorunları ve zorlukları sıralar
IV.Belirli uluslararası sorunlara uygulanacak Yasal çerçeveyi tanır
V. Uluslararası hukuku uygulayan uluslararası mekanizmaları tanır
VI. Uluslararası hukuku uygulayan bölgesel mekanizmaları tanır
VII. Iç hukuktan doğan sorunları, uluslararası sorunlardan ayırır
VIII. Çağdaş küresel zorluklar ve gelişmekte olan teamül kurallarına değinerek devlet uygulamalarını analiz eder
IX. uluslararası hukuk, insan hakları hukuku ve insancıl hukuk arasındaki kesişim noktaları değerlendirir
X. uluslararası hukuktaki gelişmeleri ve gelecekteki olası sorunları belirler

Dersin İçeriği

1. Hafta: Uluslararası Hukuk ve Terörizm: Tanım Sorunu
2.Hafta: Uluslararası Hukukta Terörizm ana unsurları
3.Hafta: Terörizm ve İnsancıl Hukuk: Kesişim
4.Hafta: Uluslararası Silahlı Çatışmalar ve Terörizm
5.Hafta: Uluslararası Olmayan Silahlı Çatışmalar ve Terörizm
6.Hafta: Ulusal Kurtuluş Savaşları ve Terörizm
7.Hafta: Kendi Kaderini Tayin Hakkı ve Terörizm
8.Hafta: Ödev Sunumları
9.Hafta: İnsan Hakları Hukuku ve Terörizm, Devlet terörü?
10.Hafta: Terörizm ve İnsan Hakları sorunları
11.Hafta: Haklar Rejimden Ayrık Haller
12.Hafta: Uluslararası İnsancıl Hukuk kapsamında Terörle Mücadele
13.Hafta: Uluslararası İnsan Hakları Hukuku kapsamında Terörle Mücadele
14. Hafta: Final için Gözden Geçirme
  15. Hafta: Final Sınavı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İşlenen konu doğrultusunda her hafta materyal sağlanacaktır/ Material will be provided on a weekly basis according to the subject dealt with.
Diğer Kaynaklar: None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 65
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.