LAW4073 Current Issues in International LawBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LAW4073 Uluslararası Hukukta Güncel Konular Bahar 0 2 1 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MEHMET CENGİZ UZUN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MEHMET CENGİZ UZUN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin temel amacı, günümüzün modern dünyasında uluslararası ilişkilerden kaynaklanan belirli yasal sorunlarda derinlemesine bilgi vermektir. Ders bu yasal sorunları tanıtmayı değil, geçmişteki tecrübeler ışığında, gelecekte ortaya çıkması olası yasal sorunları daha iyi anlamak için gerekli yasal araçlarla ilgili bilgi verir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Uluslararası Hukukun önemli kaynaklarının ayrımına varır ve Uluslararası İlişkilerin Kurumsal Çerçevesini belirler
II. Devletler arası ilişkileri düzenleyen Uluslararası Hukukun Temel Belgelerini tanır
III.Uluslararası alanda ele alınan Çağdaş sorunları ve zorlukları sıralar
IV.Belirli uluslararası sorunlara uygulanacak Yasal çerçeveyi tanır
V. Uluslararası hukuku uygulayan uluslararası mekanizmaları tanır
VI. Uluslararası hukuku uygulayan bölgesel mekanizmaları tanır
VII. Iç hukuktan doğan sorunları, uluslararası sorunlardan ayırır
VIII. Çağdaş küresel zorluklar ve gelişmekte olan teamül kurallarına değinerek devlet uygulamalarını analiz eder
IX. uluslararası hukuk, insan hakları hukuku ve insancıl hukuk arasındaki kesişim noktaları değerlendirir
X. uluslararası hukuktaki gelişmeleri ve gelecekteki olası sorunları belirler

Dersin İçeriği

1. Hafta: Uluslararası Hukuk ve Terörizm: Tanım Sorunu
2.Hafta: Uluslararası Hukukta Terörizm ana unsurları
3.Hafta: Terörizm ve İnsancıl Hukuk: Kesişim
4.Hafta: Uluslararası Silahlı Çatışmalar ve Terörizm
5.Hafta: Uluslararası Olmayan Silahlı Çatışmalar ve Terörizm
6.Hafta: Ulusal Kurtuluş Savaşları ve Terörizm
7.Hafta: Kendi Kaderini Tayin Hakkı ve Terörizm
8.Hafta: Ödev Sunumları
9.Hafta: İnsan Hakları Hukuku ve Terörizm, Devlet terörü?
10.Hafta: Terörizm ve İnsan Hakları sorunları
11.Hafta: Haklar Rejimden Ayrık Haller
12.Hafta: Uluslararası İnsancıl Hukuk kapsamında Terörle Mücadele
13.Hafta: Uluslararası İnsan Hakları Hukuku kapsamında Terörle Mücadele
14. Hafta: Final için Gözden Geçirme
  15. Hafta: Final Sınavı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İşlenen konu doğrultusunda her hafta materyal sağlanacaktır/ Material will be provided on a weekly basis according to the subject dealt with.
Diğer Kaynaklar: None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 65
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek