STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
UIL5131 | Enerji Politikaları | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ZEKERİYA TÜZEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders enerji üretimin ve tüketimin coğrafyasına, kullanılabilirliğe, enerji pazarlarına ve enerji politikalarına odaklanarak küresel politik ekonomiyi ve hidrokarbonların jeopolitik durumunu analize etmek ve incelemek için oluşturulmuştur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Enerji politikaları hakkında geniş bilgiye sahip olmak Küresel jeopolitikte enerjinin rolünü analiz edebilmek Küresel enerji pazarını araştırabilmek ve inceleyebilmek Küresel enerji sisteminde ekonomik çıktıları etkileyen politik girdileri inceleyebilme kapasitesine sahip olmak Modern politik ve ekonomik kuralların küresel enerji sistemini nasıl düzenlediğini anlayabilmek |
Bu ders modern politik ve ekonomik kuralların küresel enerji sisteminin karmaşasını nasıl düzenlediğine odaklanarak enerji jeopolitiğini, politik coğrafya ve küresel politik ekonominin temel prensiplerini detaylı bir şekilde analize ederek devletlerin politik coğrafyasının ve ekonomisinin enerji pazarındaki rolünü anlamayı hedeflemektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | Enerji Politikaları: Genel Bakış | Okuma |
3) | Enerji ve Çevre Politikalarının Temelleri | Okuma |
4) | Ekonomik Teori ve Enerji | Okuma |
5) | Enerji Stratejileri: Yumuşak - Sert | Okuma |
6) | Kar-Zarar Hesaplamaları | Okuma |
7) | Ara Sınav | |
8) | Enerji ve Geri Dönüşüm | Okuma |
9) | Enerji ve Toplum | Okuma |
10) | Enerji ve İklim Politikaları | Okuma |
11) | Küresel Enerji Sorunları: Petrol ve Gaz | Okuma |
12) | Küresel Enerji Sorunları: Yenilenebilir Enerji | Okuma |
13) | Enerji Teknolojileri ve İnovasyon | Okuma |
14) | Proje Sunumları | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Türkiye Enerji Politikası, Omer Kuleli, 1991 Çevre Politikası, Can Hamamcı, Ruşen Keleş, 2002 Çevresel Güvenlik ve Türkiye'de Enerji Politikaları, Örgen Uğurlu, 2009 |
Diğer Kaynaklar: | Küresel İklim Değişimi, Biyoenerji ve Enerji Ormancılığı, Nedim Saraçoğlu, 2010 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 13 | 130 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 193 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Pazarlama ve marka alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Pazarlama ve marka alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
4) | Pazarlama ve marka alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
5) | Pazarlama ve marka alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | |
6) | Pazarlama ve marka alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |