ISL5544 Finansal Sistem,SermayePiyasalarıveBorsaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BANKACILIK VE FİNANS (TÜRKÇE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BANKACILIK VE FİNANS (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5544 Finansal Sistem,Sermaye Piyasaları ve Borsa Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. HAKAN ASLAN
Dersi Veren(ler): Dr. İSMET DEMİRKOL
Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK
Doç. Dr. NURAY ERGÜL
Dr. HAKAN BİLİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: "Bu derste, sermaye piyasaları, finansal varlıklar ve finansal kurumlar ile birlikte uluslararası finansman faaliyetleri ile ilgili temel kavramlar, yaklaşımlar ve uygulamalar anlatılacaktır. Bu derse katılanların;

- Finansal piyasalar ile işletme finasmanı etkileşimi,
- Finansal yöneticinin temel karar alanı olan yatırım, finansman ve kar dağıtım kararlarının işletme üzerindeki etkileri
- Sermaye piyasaları, halka arz ve kar dağıtım işlemleri
- Türev piyasalar, finansaş rislker ve krizler ile birlikte
- Uluslararası finansal işlemler

konusunda değerlendirme yapılabilecek bir bilgiye sahip olması amaçlanmaktadır.
"

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
"Temel finansal tabloları okuma, yorumlama ve değerleme becerisi kazanmak
"
Paranın zaman değerini öğrenmek
Paranın zaman değerini hisses senedi tahvil ve diğer nakit akışlarına uygulamak
Bu uygulamalar için kullanılan metodların kavranması
Bu uygulamalar esnasında kullanılan iskonto oranının hesaplanması
Bu uygulamalar esnasında nakit akışlarının nasıl hesaplandığının öğrenilmesi
Kısa vadeli varlık yönetimi ve pasif yönetiminin esaslarının görülmesi

Dersin İçeriği

"Dersin genel konuları aşağıdaki gibidir.
- Finansal piyasalar ile işletme finasmanı etkileşimi,
- Finansal yöneticinin temel karar alanı olan yatırım, finansman ve kar dağıtım kararlarının işletme üzerindeki etkileri
- Sermaye piyasaları, halka arz ve kar dağıtım işlemleri
- Türev piyasalar, finansaş rislker ve krizler ile birlikte
- Uluslararası finansal işlemler
"

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Finansal Yönetim Okuma
2) Finansal Piyasalar Okuma
3) Finansal Kurumlar Okuma
4) Finansal Kurumlar Okuma
5) Halka Arz Okuma
6) Kar Dağıtımı Okuma
7) Kurumsal Yönetim İlkeleri Okuma
8) Risk ve Getiri Okuma
9) Türev İşlemler Okuma
10) Finansal Krizler Okuma
11) Finansal Başarısızlık ve İflas Erteleme Okuma
12) Döviz Piyasaları Okuma
13) Döviz Piyasaları Okuma
14) Uluslararası Finansal Sistem Okuma
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "* Prof. Dr. Ümit EROL, Türev Piyasalar, Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları

* Prof. Dr. Güven Sayılgan, Işletme Finansmanı, Turhan Kitabevi, Ankara, 2017.

* Prof. Dr. Turhan Korkmaz ve Prof. Dr. Ali Ceylan, Sermaye Piyasası ve Menkul Değer Analizi, Ekin Yayınevi, 2017

* Prof. Dr. Mehmet Baha KARAN, Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi, Gazi Kitabevi"
Diğer Kaynaklar: "* Prof. Dr. Ümit EROL, Türev Piyasalar, Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları

* Prof. Dr. Güven Sayılgan, Işletme Finansmanı, Turhan Kitabevi, Ankara, 2017.

* Prof. Dr. Turhan Korkmaz ve Prof. Dr. Ali Ceylan, Sermaye Piyasası ve Menkul Değer Analizi, Ekin Yayınevi, 2017

* Prof. Dr. Mehmet Baha KARAN, Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi, Gazi Kitabevi"

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 12 3 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 9 117
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 201

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 3
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 4
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 5
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, 5
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 4
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 4
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 4
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 4
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 3
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 5
11) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. 4
12) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 5
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 5
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. 5