MEKATRONİK MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MCH5888-2 | Yüksek Lisans Tezi | Bahar | 0 | 0 | 0 | 30 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Ön Koşullar: |
MCH5888-1 - Master Thesis |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YALÇIN ÇEKİÇ |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MEHMET BERKE GÜR Dr. Öğr. Üyesi ORHAN GÖKÇÖL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Tezin amacı öğrencilerin nasıl bağımsız bir araştırmanın üretkenlikle yürütüleceğini öğrenmelerini sağlamaktır. Tez üzerinde çalışmak belirlenmiş temada öğrencilerin bilimsel, doğrudan ve kesin olarak işaret edebilmelerini sağlar. Öğrenciler araştırma süreçlerinde farklı aşamalarda sezme yeteneğini kazanırlar ve teorik açıdan, araştırma tasarımı ve metod seçimi arasındaki ilişkiyi farkedebilmelerini sağlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Belirli teorik ve ampirik tartışma alanında dikkate değer bir bilgi birikimine sahip olur, 2. Tezde belirtilen fikirleri bilimsel soruşturmada değerlendirilirken oluşturma, sunma ve savunma yetenekleri sahip olur, 3. Mühendislik alanlarının farklı kuram ve yöntemleri incelemenin yanı sıra bunları yüksek lisans tezinde uygular. |
Bilimsel araştırma teknikleri, makale analizi, literatür taraması, bilimsel modelleme ve analiz teknikleri, programlama, raporlama ve akamedik yazım metodları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kaynak Taraması | |
2) | Makale analizi ve metoloji | |
3) | Değerlendirme | |
4) | Raporlama ve Sunum I | |
5) | Kaynak Taraması | |
6) | Makale analizi | |
7) | Değerlendirme | |
8) | Raporlama ve Sunum II | |
9) | Kaynak Taraması | |
10) | Makale analizi | |
11) | Değerlendirme | |
12) | Raporlama ve Sunum | |
13) | Raporlama ve Sunum | |
14) | Raporlama ve Sunum |
Ders Notları / Kitaplar: | None |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 50 |
Projeler | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Uygulama | 14 | 23 | 322 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 30 | 420 |
Toplam İş Yükü | 742 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mekatronik Mühendisliği konularında bilimsel araştırma yapma; bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerini ve akademik altyapısını kazanır. | 5 |
2) | Mekatronik Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern yöntem ve teknikleri seçer uygular ve geliştirir. | 5 |
3) | Mekatronik sistem, bileşen ve süreçlerin tasarımında yeni ve özgün fikir, yöntem ve çözümler geliştirir. | 5 |
4) | Deney tasarlama, veri toplama, deney sonuçlarını analiz etme, raporlama ve uygulamaya aktarma becerisi kazanır. | 5 |
5) | Bireysel ve ekip çalışması yapabilme, ekip üyeleriyle etkin iletişim ve yardımlaşma ve disiplinler arası çalışma yapabilme becerilerini kazanır. | 2 |
6) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisini; teknik yenilikleri ve terminolojiyi takip edebilecek düzeyde İngilizce dil bilgisini kazanır. | 4 |
7) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve aktarabilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | 1 |
8) | Evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | |
9) | İş hayatına yönelik proje organizasyonu ve yönetimi ve hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık kazanır. | 1 |
10) | Evrensel ve toplumsal boyutlarda mekatronik mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre, güvenlik ve hukuksal etkileri üzerinde farkındalık kazanır. | 1 |