ISL5613 Ülke/Bölge İncel. ve Pazara Giriş Str.siBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ, GÖZTEPE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ, GÖZTEPE)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5613 Ülke/Bölge İncelemeleri ve Pazara Giriş Stratejisi Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN
Dersi Veren(ler): Dr. YASEMİN GÖRÜM
Öğ.Gör. HAKAN ASLAN
Öğ.Gör. ENDER EMRE KANAAT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı: Ülke ve bölge pazarlarını mevcut ekonomik ve siyasi açıdan inceleyerek ekonomik pazara giriş stratejisini belirlemek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bir pazar girdisi geliştirme stratejisindeki yaklaşımımızı, geniş endüstri deneyimimize dayanarak kanıtlanmış ve yapılandırılmış süreci ve ticari lansmanı besleyen bakış açılarını anlamak.

Dersin İçeriği

Dersin bazı konuları: Ürün yol haritası, gümrük vergisi, reklamcılıki satış ve dağıtımi müşteri servisi, değer önermesii marka hedef dilimi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ürün ve servis yol haritası Okuma
2) Ücretlendirme Okuma
3) Marka ve iletişim planı Okuma
4) Küresel ekonomide çevre bölgeler Okuma
5) Metropolitan ekonomi modelleri okuma
6) satış ve dağıtım kanal planı gelişimi Okuma
7) Ara sınav
8) konumlandırma, ücret stratejisi, pazarlama, pazarlama yatırımı Okuma
9) İletişim ağı ve destek sistemleri geliştirme ve konuşlandırma Okuma
10) Bölgesel ekonomilerin sağlığını ölçmek Okuma
11) "Clear contingency planning" Kavramı Okuma
12) Sunum
13) Sunum
14) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Market Entry Strategies by Viktor Tielmann (Jul 29, 2010)
Regional Economic Impact Analysis and Project Evaluation by H. Craig Davis (Jul 1990)
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Sunum / Seminer 14 59
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Pazarlama ve marka alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Pazarlama ve marka alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
4) Pazarlama ve marka alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
5) Pazarlama ve marka alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
6) Pazarlama ve marka alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.