NMD4106 Interview JournalismBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TIPÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
TIP
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD4106 Röportaj Gazeteciliği Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin bir mülakatın süreçlerini kavrayabilmesini ve -güncel, konu ya da karakter temelli, basılı ya da görsel-işitsel ortamlarda- başarılı bir mülakat gerçekleştirme becerilerine hakim olmalarını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
- Mülakat gazeteciliği hakkında detaylı bir bilgi birikimine sahip olarak, mülakat gazeteciliğinin tarihine, amaçlarına ve alandaki farklı yaklaşımlara dair genel bir yetkinlik kazanacak.
- Farklı kaynaklarla, farklı ortam ve çevrelerde gerçekleştirilecek değişik mülakat teknikleriyle ilgili bilgi sahibi olacak.
- Mülakat yapılan kişilere ulaşmak ve onları ikna edebilmek için doğru yöntemleri kullanma bilgi ve becerisi edinebilecek.
- Mülakat yapılacak kişiler vve hakkında mülakat yapılacak konulara dair detaylı bir gazetecilik bilgi birikimine sahip olacak.
- Mülakatlar esnasında izlenecek teknik detaylara dair bilgi sahibi olacak.
- Gerekli verileri topladıktan sonra mülakatları yazılı hale getirebilme ve gerekli editöryel müdahaleleri yapma konusunda gerekli donanıma sahip olabilecek.

Dersin İçeriği

Bu ders, gazetecilik bakış açısıyla mülakat kavramına bir giriş sunmayı amaçlar. Mülakatların hazırlık ve yapım süreçlerini, basılı ya da görsel-işitsel formatlarda hazırlanışlarını ve yöntemsel, stratejik, bağlamsal ve tartışmacı doğalarını ele alır. Ders süresince, öğrencilere pratik mülakat deneyimleri kazandırmak da amaçlar arasındadır. Ayrıca, öğrencilerin mülakat yapım süreçlerinde ortaya çıkabilecek hataları, farklı mülakat stratejilerini ve müllakatlarda kullanılan soru sorma biçimlerinin ettkinliği ve isabetliliğine dair analiz kabiliyetlerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Mülakat nedir ve neden yapılır?
2) Mülakatların çerçevesini oluşturmak: Konuya ve mülakat yapılacak kişiye karar vermek
3) Kaynakları Araştırmak: Mülakat yaılacak kişileri ikna etmek için neler yapılabilir
4) Açık fikirli olmanın önemi. Önyargılı röportajlara örnekler.
5) Araştırma ve hazırlığın önemi I: Önceki mülakatları taramak ve konuyla mülakat yapılan kişilerle ilgili ön araştırma yapmak
6) Araştırma ve hazırlığın önemi II: Kütüphane, Internete ve “google”lamak
7) Araştırma ve hazırlığın önemi III: İyi ve kötü örneklerin değerlendirilmesi
8) Soru hazırlamak: Mülakat yapanların yaklaşımı ve mülakat yapılanların özel durumları
9) Mülakat nerede gerçekleştirilmeli? Karşılaşılacak olası teknik problemler
10) Not tutmanın ve kayıt almanın önemi
11) Dinleme ve tepki verme "sanatı"
12) Sınıf içi egzersizler: röportaj simülasyonu
13) Final projesine hazırlık: öğrenci fikirlerinin tartışılması
14) Dönemin değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları dersin hocası tarafından sağlanacaktır.

Notes will be provided during the semester by the instructor.
Diğer Kaynaklar: Okumalar haftalık olarak temin edilecektir.

Reading material will be given on weekly basis

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Proje 1 20 20
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır.
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
5) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
6) Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.
7) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
8) Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
9) Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
10) Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11) Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
12) Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
13) Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.
14) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
15) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
16) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
17) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
18) Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
19) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
20) Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21) Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22) Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
23) Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
24) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
25) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
27) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
28) Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
29) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
30) Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
31) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
32) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler