YENİ MEDYA | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD4104 | İleri İçerik Üretimi | Güz Bahar |
2 | 2 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste, yeni medya çağında uzman gazeteciliğin bilgi ve yöntemlerini aktarmaktır. Ders aynı zamanda geleneksel gazeteciliğin de temeli olan gazetecilik değerleri, etik ve yazım kuralları üzerinde de duracaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Uzman gazeteciliğinin bilgi ve yöntemlerini öğrenebilecekler, - Gazetecilik değerleri,etik ve yazım kurallarını öğrenecekler, - Alan ve ya uzman gazeteciliğinde uzmanlaşabilecekler, - Polis-adliye, siyaset, ekonomi gibi alanlarda muhabir veya editor olarak çalışabilecekler. |
Ulusal ve uluslararası medya için önemli olan siyaset, eğitim, sağlık, çevre, bilim, kültür-sanat, magazin, spor gibi uzmanlık gerektiren alanlarda öğrenciler multimedya paketleri üretecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Uzman gazeteciliğine giriş | |
2) | Teknoloji | |
3) | Polis-adliye / Aksiyon | |
4) | Politika | |
5) | Sağlık | |
6) | Bilim | |
7) | Ekonomi | |
8) | Eğitim | |
9) | Çevre | |
10) | Araştırmacı | |
11) | Spor | |
12) | Magazin / Kültür-Sanat | |
13) | Savaş | |
14) | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Josef J. Schmied and Jessica Dheskali, Credibility, Honesty, Ethics & Politeness in Academic and Journalistic Writing, Göttingen: Cuvillier Verlag, 2019. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 1 | 25 | 25 |
Küçük Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 161 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. | |
2) | Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. | 5 |
3) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. | 4 |
4) | Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. | 4 |
5) | Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. | |
6) | İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. | |
7) | İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. | |
8) | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. | 2 |
9) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. | 3 |
10) | Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. | 5 |