NMD4102 Political Economy of MediaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETME YÖNETİMİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME YÖNETİMİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD4102 Medyanın Ekonomi Politiği Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Dersin Amacı: Ders, medya sektörünü ekonomi-politik perspektiften analiz edip, teorik ve alandaki metodolojik bakış açılarını sunarken, medya, iktidar ve demokrasi arasındaki ilişki hakkında da derinlemesine bilgi verecek. Öğrenciler, medyanın rolü hakkında eleştirel bir perspektife sahip olacak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Ekonomi politiğin anahtar kavramlarıyla tanışabilecekler
- Medya alanındaki üretim, dağıtım ve tüketim süreçleriyle ilgili belirleyici faktörleri değerlendirebilecekler,
- medya sektöründeki üretim ve tüketim arasındaki ilişkiyi anlayabilecekler,
- medyadaki, temsil, ideoloji, içerik gibi kavramlara dair ekonomik bakış açılarıyla birlikte eleştriel bakışlar geliştirebilecekler,
- iktidar ve medya ilişkisi hakkında eleştirel perspektif kazanacaklar,

Dersin İçeriği

Bu ders, çağdaş toplumda iletişimin ve bilginin ekonomiği politiğini araştırır. Ödev verilen okumalar, dersler ve sınıf içi tartışmalar sayesinde, bu ders öğrencilerin, medya mülkiyeti, izleyici pratiği, entelektüel özgürlük, telif hakkı, gözetim ve mahremiyet ve bilgiye ulaşma gibi medya pazarındaki (global ve yerel) rekabetle ilişkilendirilen kamu poliçesi, dijital medyanın ekonomi politik yapısı vb. tartışmalarına dair eleştirel bir bakış açısı kazanmalarına yardım etmeyi amaçlamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Dersin Tanıtımı
2) Medyanın ekonomi politiği / Anahtar kavramlar “For a political economy of mass communications”, Graham Murdock & Peter Golding
3) Medyanın ekonomi politiği / Anahtar kavramlar “The study of the political economy of the media in the twenty-first century”, Janet Wasko
4) Medya, İktidar ve Demokrasi Louis Althusser, Antonio Gramsci ve Herbert Schiller'den okumalar
5) Rızanın imalatı: kitle medyasının ekonomi politiği “Manufacturing consent: the political economy of the mass media” Edward S. Herman/Noam Chomsky
6) Basının ekonomi politiği ve haber değeri “The structure of foreign news: the presentation of the Congo, Cuba and Cyprus crises in four Norwegian newspapers”, Johan Galtung and Mari Ruge “What Is News? Galtung and Ruge revisited”, Tony Harcup & Deirdre O'Neill
7) Vize
8) Yeni medyanın ekonomi politiğine giriş
9) Alternatif medya
10) Alternatif medya ve dijital çağda kitlesel fonlama
11) Ağ tarafsızlığı
12) Film endüstrisinin ekonomi politiği Sınıf içi tartışma: The Post (film)
13) Medyada çoğulculuğun karşılaştırılmalı analizi
14) Kapanış dersi: final sınavı öncesi dönemin gözden geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Edward S. Herman and Noam Chomsky, Manufacturing Consent: the Political Economy of the Mass Media, New York: Pantheon Books, 2002.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 0
Seminer 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletme yönetimi alanında edindiği teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır.
2) İşletmenin yönetim fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olur ve yeni yönetim tekniklerini takip eder.
3) İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur.
4) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar.
5) Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir.
6) İşletmenin finansal analizini yaparak finansal sorunlarına çözüm önerileri getirir.
7) İşletmenin insan kaynaklarını işletme amaçları doğrultusunda verimli biçimde çalışmasını ve gelişmesini sağlar.
8) Üretim ve pazarlamanın temel işlevlerini bir bütün olarak kavrar, yeni üretim ve pazarlama tekniklerini uygular.
9) İşletmelerde maliyet hesaplamalarını yapar, muhasebe kayıtlarını tutar, mali tabloları hazırlar ve yorumlar.
10) Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir.
11) Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular. 2