NMD4102 Political Economy of MediaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FOTOĞRAFÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FOTOĞRAF
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD4102 Medyanın Ekonomi Politiği Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Dersin Amacı: Ders, medya sektörünü ekonomi-politik perspektiften analiz edip, teorik ve alandaki metodolojik bakış açılarını sunarken, medya, iktidar ve demokrasi arasındaki ilişki hakkında da derinlemesine bilgi verecek. Öğrenciler, medyanın rolü hakkında eleştirel bir perspektife sahip olacak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Ekonomi politiğin anahtar kavramlarıyla tanışabilecekler
- Medya alanındaki üretim, dağıtım ve tüketim süreçleriyle ilgili belirleyici faktörleri değerlendirebilecekler,
- medya sektöründeki üretim ve tüketim arasındaki ilişkiyi anlayabilecekler,
- medyadaki, temsil, ideoloji, içerik gibi kavramlara dair ekonomik bakış açılarıyla birlikte eleştriel bakışlar geliştirebilecekler,
- iktidar ve medya ilişkisi hakkında eleştirel perspektif kazanacaklar,

Dersin İçeriği

Bu ders, çağdaş toplumda iletişimin ve bilginin ekonomiği politiğini araştırır. Ödev verilen okumalar, dersler ve sınıf içi tartışmalar sayesinde, bu ders öğrencilerin, medya mülkiyeti, izleyici pratiği, entelektüel özgürlük, telif hakkı, gözetim ve mahremiyet ve bilgiye ulaşma gibi medya pazarındaki (global ve yerel) rekabetle ilişkilendirilen kamu poliçesi, dijital medyanın ekonomi politik yapısı vb. tartışmalarına dair eleştirel bir bakış açısı kazanmalarına yardım etmeyi amaçlamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Dersin Tanıtımı
2) Medyanın ekonomi politiği / Anahtar kavramlar “For a political economy of mass communications”, Graham Murdock & Peter Golding
3) Medyanın ekonomi politiği / Anahtar kavramlar “The study of the political economy of the media in the twenty-first century”, Janet Wasko
4) Medya, İktidar ve Demokrasi Louis Althusser, Antonio Gramsci ve Herbert Schiller'den okumalar
5) Rızanın imalatı: kitle medyasının ekonomi politiği “Manufacturing consent: the political economy of the mass media” Edward S. Herman/Noam Chomsky
6) Basının ekonomi politiği ve haber değeri “The structure of foreign news: the presentation of the Congo, Cuba and Cyprus crises in four Norwegian newspapers”, Johan Galtung and Mari Ruge “What Is News? Galtung and Ruge revisited”, Tony Harcup & Deirdre O'Neill
7) Vize
8) Yeni medyanın ekonomi politiğine giriş
9) Alternatif medya
10) Alternatif medya ve dijital çağda kitlesel fonlama
11) Ağ tarafsızlığı
12) Film endüstrisinin ekonomi politiği Sınıf içi tartışma: The Post (film)
13) Medyada çoğulculuğun karşılaştırılmalı analizi
14) Kapanış dersi: final sınavı öncesi dönemin gözden geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Edward S. Herman and Noam Chomsky, Manufacturing Consent: the Political Economy of the Mass Media, New York: Pantheon Books, 2002.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 0
Seminer 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi.
2) Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
3) Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi.
4) Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek.
5) Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi.
6) Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi.
7) Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek.
8) Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi.
9) Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi.
10) Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi.
11) Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
12) Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi.
13) Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi.
14) İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma.