Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve Dersin Tanıtımı |
|
2) |
Medyanın ekonomi politiği / Anahtar kavramlar |
“For a political economy of mass communications”, Graham Murdock & Peter Golding |
3) |
Medyanın ekonomi politiği / Anahtar kavramlar |
“The study of the political economy of the media in the twenty-first century”, Janet Wasko |
4) |
Medya, İktidar ve Demokrasi |
Louis Althusser, Antonio Gramsci ve Herbert Schiller'den okumalar |
5) |
Rızanın imalatı: kitle medyasının ekonomi politiği |
“Manufacturing consent: the political economy of the mass media”
Edward S. Herman/Noam Chomsky |
6) |
Basının ekonomi politiği ve haber değeri
|
“The structure of foreign news: the presentation of the Congo, Cuba and Cyprus crises in four Norwegian newspapers”, Johan Galtung and Mari Ruge
“What Is News? Galtung and Ruge revisited”, Tony Harcup & Deirdre O'Neill |
7) |
Vize |
|
8) |
Yeni medyanın ekonomi politiğine giriş |
|
9) |
Alternatif medya |
|
10) |
Alternatif medya ve dijital çağda kitlesel fonlama |
|
11) |
Ağ tarafsızlığı |
|
12) |
Film endüstrisinin ekonomi politiği
Sınıf içi tartışma: The Post (film) |
|
13) |
Medyada çoğulculuğun karşılaştırılmalı analizi |
|
14) |
Kapanış dersi: final sınavı öncesi dönemin gözden geçirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
4) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
2) |
1) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
2) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
3) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
4) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
3) |
1) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
2) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
Öğrenme Yetkinliği
1) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
2) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|