NMD3106 Cyberculture and Social NetworksBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MEKATRONİK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MEKATRONİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD3106 Siberkültür ve Sosyal Ağlar Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin siberkültür ve sosyal ağlar kavramlarına dair felsefi, tarihsel ve antropolojik bakış açıları geliştirmelerine ve bilgileri uygulayacak analitik beceriler edinmelerine yardımcı olmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- siberkültür kavramını, nasıl bir tarihsel momentte ortaya çıktığından, sonraki gelişim aşamalarına kadar, tarihsel bir bakış açısı içerisinde kavrayabilecek,
- siberkültür kavramının günümüz dünyasında sahip olduğu anlamlar ve barındırdığı çağrışımların izini sürebilecek,
- siberkültür kavramının avant-garde ve niş uygulamalarına dair bir bilgi birikimi edinecek,
- siberkültür kavramı ile ilişkilendirilebilecek iletişim ve etkileşim biçimlerinin günümüz "sıradan insanı"nın dünyasındaki konumuna ve bu yapı içerisinde toplumsal ağların sahip oldukları yere dair derinlemesine fikir yürütme becerisi edinecek.

Dersin İçeriği

Bu dersin kapsamında, siberkültür kavramını ortaya çıkaran orijinal metinlerle, meseleye dair felsefi ve antropolojik yaklaşımlar ortaya koyan çalışmalar ve günümüz dünyasında kavramın yerini ele alan çalışma ve uygulamalarla ilgilenilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kültür vs. Dijital Kültür & Siberkültür
2) İnternetin Tarihi
3) Dijital Teknoloji ve Toplum
4) Gündelik Yaşamda Dijital Medya
5) Çevrimiçi Ortamlarda Benlik ve Kimlik
6) Öznellik ve Self-constitution
7) Dijital & Gündelik Öz-temsil Uygulamaları
8) Vize Sınavı
9) Çevrimiçi Topluluklar
10) Dijital Uçurum ve Sosyal Bölünmeler
11) Mobil - Ağ Kültürü
12) Ağ Bağlantılı Medya, Enformasyon ve Demokratik Tartışma
13) Algoritmalar
14) Tüm konular üzerinden tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Manovich, Lev (2009). “The Practice of Everyday (Media) Life: From Mass Consumption to Mass Cultural Production?” Critical Inquiry, Vol. 35, pp. 319-331.
2) Sauter, Theresa. “'What's on your mind?' Writing on Facebook as a tool for self-formation.” New Media & Society 16 (2014): 823-839.
3) Fred Turner, “Burning Man at Google: A Cultural Infrastructure for New Media Production,” New Media & Society, April 2009.
4) Wilson, S. M., & Peterson, L. C. (2002). The Anthropology of Online Communities. Annual Review of Anthropology, 31(1), 449–467.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 131

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak.
2) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak,
3) İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak,
4) İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek,
5) Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek,
6) Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak,
7) Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek,
8) Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek,
9) Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek.
10) Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek,
11) Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak.
12) Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek,