NMD3104 Communication, New Media and SocietyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD3104 İletişim, Yeni Medya ve Toplum Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AYBERK CAN ERTUNA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Bu ders öğrencileri yeni medya alanındaki hem klasik hem de çağdaş teoriler ve tartışmalar ile tanıştırır. Geleneksel ve yeni medyanın gerçeklik inşasındaki rolünü ve bilgi kirliliğini tüm yönleriyle kavrayarak eleştirel bir perspektif kazanmalarını amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Geleneksel medyada gerçekliğin inşasına ilişkin eleştirel bakış açıları hakkında bilgi sahibi olur.
- Sosyal medya araçlarının fırsatları ve sınırları hakkında bilgi sahibi olur.
- 'Bilgi bozukluğu' ve 'sahte haber' gibi kavramlarla ilgili son tartışmalar hakkında bilgi edinir.
- (Yeni) medya içeriğini eleştirel olarak analiz edebilecektir.

Dersin İçeriği

New media technologies are developing at a very high speed changing the news and entertainment consumption habits of people constantly. As media production and consumption converge in a new form of practice, a new actor, someone not only consuming the media products as a passive audience but also an active participant in the production process; “prosumer” has emerged. In this era, the conventional media companies promising to stick to basics of information sharing such as accuracy, privacy, accountability are now challenged by vast number of prosumers. However, “information disorder” is not only an end result of this vast network society and prosumers, but also it is facilitated by various interest groups ranging from governments to opposition movements. In this course, students are expected to analyze and argue these issues in new media from a theoretical perspective.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Dersin Tanıtımı
2) Haber, hakikat ve hakikat-sonrası
3) Haber yapmak: Eleştirel analiz
4) Televizyon gazeteciliği ve 24 saat haber yayıncılığı (Ulusal ve uluslararası ölçekte)
5) Sosyal medyanın eleştirel analizi
6) Sosyal medya ve gazeteciliğin geleceği
7) Sosyal medya ve siyaset
8) Sosyal medya ve siyaset
9) Sosyal medya ve siyaset
10) Hakikat sonrası çağı
11) Sosyal medya devri
12) Proje sunumları & tartışma
13) Proje sunumları & tartışma
14) Dönemin gözden geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - The New Media Monopoly : Ben Bagdikian
- Hakikat Sonrası Çağ : Ralph Keyes
- Making News: Gaye Tuchman
- Manufacturing Consent: Edward Herman / Noam Chomsky
- On Television: Pierre Bourdieu
- Media on the Move: Daya Kishan Thussu
- Big Data (in Social Media): Christian Fuchs
- The Power and Political Economy of Social Media (in Social Media) Christian Fuchs
- Summarizing the Logic and Operations of Surveillance Capitalism: Shoshana Zuboff
- New Media and Changing Perceptions of surveillance: A. Albrechtslund
Politics 2.0: Social Media Campaigning: J. Baldwin – Philippi
- Nationalism on the social media (C. Fuchs)
Cambridge Analytica, IRS scandals
- Social Media and New Protest Movements: T. Poell & J. v. Dijck
- Challenges of filter bubbles and echochambers: C. Wardle, H. Derakhshan
- Social Media Marketing: M. Serazio & B.E. Duffy
- Self Representation in Social Media : J. W. Rettberg
Diğer Kaynaklar: - Wag the Dog – Barry Levinson
- The loudest voice (ep. 1-2)
- Film: The Great Hack

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2