İLETİŞİM VE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD3104 | İletişim, Yeni Medya ve Toplum | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AYBERK CAN ERTUNA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencileri yeni medya alanındaki hem klasik hem de çağdaş teoriler ve tartışmalar ile tanıştırır. Geleneksel ve yeni medyanın gerçeklik inşasındaki rolünü ve bilgi kirliliğini tüm yönleriyle kavrayarak eleştirel bir perspektif kazanmalarını amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Geleneksel medyada gerçekliğin inşasına ilişkin eleştirel bakış açıları hakkında bilgi sahibi olur. - Sosyal medya araçlarının fırsatları ve sınırları hakkında bilgi sahibi olur. - 'Bilgi bozukluğu' ve 'sahte haber' gibi kavramlarla ilgili son tartışmalar hakkında bilgi edinir. - (Yeni) medya içeriğini eleştirel olarak analiz edebilecektir. |
New media technologies are developing at a very high speed changing the news and entertainment consumption habits of people constantly. As media production and consumption converge in a new form of practice, a new actor, someone not only consuming the media products as a passive audience but also an active participant in the production process; “prosumer” has emerged. In this era, the conventional media companies promising to stick to basics of information sharing such as accuracy, privacy, accountability are now challenged by vast number of prosumers. However, “information disorder” is not only an end result of this vast network society and prosumers, but also it is facilitated by various interest groups ranging from governments to opposition movements. In this course, students are expected to analyze and argue these issues in new media from a theoretical perspective. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Dersin Tanıtımı | |
2) | Haber, hakikat ve hakikat-sonrası | |
3) | Haber yapmak: Eleştirel analiz | |
4) | Televizyon gazeteciliği ve 24 saat haber yayıncılığı (Ulusal ve uluslararası ölçekte) | |
5) | Sosyal medyanın eleştirel analizi | |
6) | Sosyal medya ve gazeteciliğin geleceği | |
7) | Sosyal medya ve siyaset | |
8) | Sosyal medya ve siyaset | |
9) | Sosyal medya ve siyaset | |
10) | Hakikat sonrası çağı | |
11) | Sosyal medya devri | |
12) | Proje sunumları & tartışma | |
13) | Proje sunumları & tartışma | |
14) | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | - The New Media Monopoly : Ben Bagdikian - Hakikat Sonrası Çağ : Ralph Keyes - Making News: Gaye Tuchman - Manufacturing Consent: Edward Herman / Noam Chomsky - On Television: Pierre Bourdieu - Media on the Move: Daya Kishan Thussu - Big Data (in Social Media): Christian Fuchs - The Power and Political Economy of Social Media (in Social Media) Christian Fuchs - Summarizing the Logic and Operations of Surveillance Capitalism: Shoshana Zuboff - New Media and Changing Perceptions of surveillance: A. Albrechtslund Politics 2.0: Social Media Campaigning: J. Baldwin – Philippi - Nationalism on the social media (C. Fuchs) Cambridge Analytica, IRS scandals - Social Media and New Protest Movements: T. Poell & J. v. Dijck - Challenges of filter bubbles and echochambers: C. Wardle, H. Derakhshan - Social Media Marketing: M. Serazio & B.E. Duffy - Self Representation in Social Media : J. W. Rettberg |
Diğer Kaynaklar: | - Wag the Dog – Barry Levinson - The loudest voice (ep. 1-2) - Film: The Great Hack |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 118 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. | |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. | 3 |