İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD3102 | Küreselleşme ve Medya | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Ders, küreselleşme, iletişim ve habercilik arasındaki ilişkiyi teorik açıdan inceler ve küresel iletişimin yeni teknolojiler açısından değişen yönlerini ele alır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - küreselleşmenin ve yeni teknolojilerin haber üretimine etkisini öğrenmiş olacaklar, -Dünyadaki küresel değişimlerin ve etkilerini kavrayarak, bunlara dair haber yapma beceresi kazanacaklar, - Küresel haber ağlarının nasıl işlediğine dair BBC,CNN, Reuters gibi uluslararası kurumlar örnek olarak inceleyeceklerdir, - derste yapılan uygulamalar sayesinden uluslararası haber yazma teknikleri konusunda yeni beceriler edineceklerdir. |
Dersin amacı, öğrencilerin küresel iletişim sürecini kavramaları ve uluslararası haberlerin üretimi konusunda hem teoridk hem de pratik bilgi ve beceriler edinmesidir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Küreselleşme nedir? | |
3) | Küreselleşme ve Zaman & Mekan kavramı | |
4) | Medya ve Küreselleşme arasındaki bağı anlama | |
5) | Kültür ve Kültürel Emperyalizm | |
6) | Hakikat Sonrası & Enformasyonel Alan (Yankı Odaları, Filtre Balonları, vb.) | |
7) | Vize Sınavı | |
8) | Pratik: haber analizi | |
9) | Hakikat Sonrası & Popülizm | |
10) | Büyük Veri & Veri Madenciliği | |
11) | Hakikat sonrası & popülizm | |
12) | Büyük veri & veri madenciliği | |
13) | Tüketim Toplumu | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | "Theories of Globalization", William I. Robinson "Time and Space Reunited", Zygmunt Bauman "Media and Globalization", Douglas Kellner &Clayton Pierce "Consumer Society", Jean Baudrillard |
Diğer Kaynaklar: | "Theories of Globalization", William I. Robinson "Time and Space Reunited", Zygmunt Bauman "Media and Globalization", Douglas Kellner &Clayton Pierce "Consumer Society", Jean Baudrillard |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |